Stap 2: Eren de CODE
CODE: (Kopieer en plak deze in uw Arduino schets. Het niet bedriegen)
/ * Deze code zal het gebruik van een 'afstembare' lichtsensor (foto-resistor) om twee dingen te doen
Wanneer het licht niveau is beneden een bepaalde drempel: sommige knipperende LEDs, inschakelen
en een alarmbel!!!
Deze code werd samengesteld met behulp van de broncode van http://www.arduino.cc/en/Tutorial/Melody
(2005) D. Cuartielles voor K3, en http://ardx.org/CODE09.
De functies voor kopiëren en plakken werden geschreven ergens lang geleden door een echt
lui persoon... die ik persoonlijk love.* /
PhotoResistor Pin
int lightPin = 0;
LED Pin
int ledPin = 9;
int ledPin2 = 11;
int ledPin3 = 13;
Soundpin
int soundPin = 3;
aantal notities
int lengte = 7;
char merkt [] = "cacacaa";
int verslaat [] = {1,1,1,1,1,1,1};
int tempo = 300;
VOID playTone (int Toon, int duur) {}
voor (lang ik = 0; ik < duur * 1000L; ik += Toon * 2) {}
digitalWrite (soundPin, hoge);
delayMicroseconds(tone);
digitalWrite (soundPin, laag);
delayMicroseconds(tone);
}
}
VOID playNote (char opmerking, int duur) {}
char names [] = {'c', 'a'};
int tonen [] = {1915 1700, 1519, 1432, 1275, 1136, 1014};
spelen van de Toon die overeenkomt met de naam van de noot
for (int i = 0; ik < 8; i ++) {}
Als (namen [i] == Opmerking) {}
playTone (tonen [i], duur);
}
}
}
VOID Setup
{
pinMode (ledPin, OUTPUT);
pinMode (ledPin2, OUTPUT);
pinMode (ledPin3, OUTPUT); Hiermee stelt u de led pin aan output
pinMode (soundPin, OUTPUT);
}
void loop
{
int drempel = 500; / * <---dit IS het belangrijkste kenmerk!!! */
terwijl (analogRead(lightPin) > drempel)
{
for (int i = 0; ik < lengte; i ++) {}
Als (notities [i] == "") {}
vertraging (beats [i] * tempo/3); rest
} else {}
playNote (notities [i], beats [i] * tempo * 1.3);
pauze tussen notities
delay(tempo/2); }
Als (analogRead(lightPin) > drempel)
{
digitalWrite(ledPin,HIGH);
digitalWrite(ledPin2,HIGH);
digitalWrite(ledPin3,HIGH);
vertraging (20);
digitalWrite(ledPin,LOW);
digitalWrite(ledPin2,LOW);
digitalWrite(ledPin3,LOW);
vertraging(20);
digitalWrite(ledPin,HIGH);
digitalWrite(ledPin2,HIGH);
digitalWrite(ledPin3,HIGH);
vertraging (20);
digitalWrite(ledPin,LOW);
digitalWrite(ledPin2,LOW);
digitalWrite(ledPin3,LOW);
vertraging(20);
digitalWrite(ledPin,HIGH);
digitalWrite(ledPin2,HIGH);
digitalWrite(ledPin3,HIGH);
vertraging (20);
digitalWrite(ledPin,LOW);
digitalWrite(ledPin2,LOW);
digitalWrite (ledPin3, laag);
vertraging(20);
} else {}
digitalWrite (ledPin, laag);
}
}
}
}
: EINDE CODE
De truc in deze code is het gebruik van de "drempel" om af te stemmen op de lichte sensor voor de plaatselijke omstandigheden. Als je alles in het werk om te werken op uw werk-Bank, vergeet niet om te anticiperen op de aanpassing van de drempel in een andere verlichting voorwaarde.
Ook is de tweede afbeelding show een PUINHOOP van draden en het brood bord. We gebruikten het bord brood omdat het een snelle manier om te bouwen van een circuit en , omdat we de tactiele schakelaar gebruiken kon om te schakelen aan/uit de signalen van de ARDUINO toen de deur van de vaatwasser gesloten/open was. Met andere woorden, hoefde we niet te schrijven wat code voor de overgang naar het invoeren van het systeem. De switch aangesloten alleen macht van de ARDUINO aan de brood van bestuur wanneer de deur gesloten. Het zal meer zin maken in een minuut.