Stap 6: variabelen
Variabelen kunnen komen in het handvat--zoals, de allertijden. Ten eerste, laat het me uitleggen wat een variabele is. Dus, laten we zeggen dat u een tekening met een ton van hetzelfde formaat puntjes overal rond de pagina. Zonder een variabele, zou u moeten schrijf de exacte dezelfde breedte en hoogte elk. Singe. tijd. Maar gelukkig, hoeft niet. Invoering... variabelen!!
Oke, dus, variabelen zijn heel eenvoudig te leren, en gemakkelijk te beheersen. Zo, zeg dat u bent het maken van een afbeelding, zoals ik hierboven vermeld in het voorbeeld met dezelfde grootte cirkels overal op de pagina. Ik wil niet schrijven, 33 over en weer voor de breedte en de hoogte van mijn cirkels, zodat ik een variabele maken.
Hoe dit te doen!!!
Aan de bovenkant van de pagina, schrijven var (naam van variabele hier) = (welke nummer dat u kiest. In mijn geval, 33.);
Dus zal mijn variabele zijn:
var circleSize = 33;
U kunt kiezen om de variabele te noemen wat die je wilt, maar ik graag vasthouden aan iets dat duidelijk wat die de variabele is voor verduidelijkt.
Dus, in principe, is de variabele neemt dat nummer u kiest, zet het in een kleine map in de hersenen van kleine computer, de naam van de variabele (circleSize) in zwarte sharpie over de hele bestandsmap, schrijft dus zodra circleSize wordt getypt, de computer automatisch 33 in plaats van circleSize leest.
Check de beelden hierboven voor dat "beeld van de cirkel" Ik sprak over. Hier ziet u de variabele in actie.
Opmerking! **De variabelen moeten moet moet moet verder zijn in de voorzijde (bovenop) van de codering met de variabele. Zo var circleSize = 33 moet boven ellipse(200,200,33,33); of anders de code niet worden uitgevoerd, omdat de computer de code van boven naar beneden wordt gelezen.