Stap 2: Voorbereiding van de Arduino
U moet eerst de Arduino IDE (Integrated Development Environment) installeren op uw computer, zoals u nodig voor het uploaden van programma's ("Arduino Sketches") naar de Arduino en natuurlijk als u wilt uw eigen games ontwikkelen. Pak de Arduino IDE 1.0.3 van http://www.arduino.cc. Met een nieuwere versie (we geprobeerd v 1.6.x), de bibliotheken te compileren voor de RGB-matrix kan niet werken. Deze bibliotheken, de bibliotheek van de Adafruit_GFX en de RGBmatrixPanel bibliotheek kunnen worden gedownload van de Adafruit tutorial webpagina http://learn.adafruit.com/32x16-32x32-rgb-led-matrix/downloads. Volg de instructies daarin: "naam van de niet-gecomprimeerde map Adafruit_GFX en bevestig het bevat Adafruit_GFX.cpp en Adafruit_GFX.h. plaats beide bibliotheekmappen binnen uw/Bibliotheken/map. U moet mogelijk maken van de bibliotheken submap als het uw eerste bibliotheek. Opnieuw opstarten de IDE'.
Daarna kan u wilt uploaden van een van de programma's van Adafruit, voorbeeld op de Arduino. Probeer bijvoorbeeld de demo genaamd plasma_32x32 uit RGBMatrixPanel directory. Het resultaat is gewoon mooi. Als we de Arduino Mega 2560 gebruiken, moeten wij aanpassen van de broncode van de demo een beetje aangezien de oorspronkelijke code is afgestemd op de Arduino Uno (de Uno vertoont een verschillende pin toewijzing). Vervangt u de volgende lijnen
#define CLK 8 / / moet op PORTB!
#define OE 9
door deze regels:
#define CLK 50
#define OE 51
Nu moet de demo programma draaien prima op de Arduino Mega.