Stap 1: Algemene opdrachten.
"sv_password" Set serverwachtwoord. Laat leeg om uit te schakelen.
"mp_friendlyfire < 0/1 >" zet aan/friendlyfire.
"mp_footsteps < 0/1 >" voetstappen voor bijlagen uitschakelen.
"mp_autoteambalance < 0/1 >" klanten omzetten in auto-join het tegenovergestelde team als ze niet in evenwicht zijn.
"mp_autokick < 0/1 >" Kick idle/team-doden spelers
"mp_flashlight < 0/1 >" de mogelijkheid voor clients gebruiken zaklamp voor bijlagen uitschakelen.
"mp_tkpunish < 0/1 >" straffen TK'ers op de volgende ronde?
"mp_forcecamera < 0/1 >" dwingen dode spelers naar de eerste persoon modus, effectief uitschakelen van freelook.
"sv_alltalk < 0/1 >" spelers kunnen horen alle andere spelers, geen beperkingen team.
"sv_pausable < 0/1 >" kan de server worden onderbroken
"sv_consistency < 0/1 >" Force cleints geschiedde consistentie controleren voor kritieke dossiers voor zijn komst naar server
"sv_cheats < 0/1 >" toestaan cheats op de server.
"sv_gravity < 0/1 >" wereld zwaartekracht standaard 800
"sv_maxvelocity" Maximum snelheid ballistically bewegende objecten is toegestaan om te bereiken per as.
"sv_unlag < 0/1 >" kunt speler vertraging compensatie.
"sv_voicecodec" geeft aan welke spraakcodec DLL te gebruiken in een spel. Ingesteld op de naam van het dll-bestand zonder de extensie...
"sv_hltv < 0/1 >" kunt HLTV op de server.
"sv_allowupload < 0/1 >" dat clients hun aangepaste stickers uploaden naar de server.
"sv_allowdownload < 0/1 >" clients wilt downnload bestanden toestaan.
sv_maxspeed Maximum snelheid een speler kunt verplaatsen. Standaard: 320
"mp_limitteams < 0-20 >" Max # van spelers 1 team kunnen hebben over een ander
"mp_hostagepenalty <> #" hoeveel gegijzelden een Terrorist kunnen doden alvorens wordt geschopt, 0 om te schakelen.
"sv_voiceenable < 0/1 >" clients wilt mic toestaan.
"mp_allowspectators < 0/1 >" toeschouwers op de server toestaan.
"mp_chattime < 0-120 >" hoeveelheid tijd in seconden spelers kunt chatten nadat het spel voorbij is. Lagere waarde = sneller kaart belasting wijzigen.
"sv_timeout <> #" na zoveel seconden zonder een bericht van een client, de client wordt verbroken.