Stap 3: Programmeren en probleemoplossing.
De broncode van deze prototyping is geüpload op GitHub.
https://github.com/mikilabo/arduino_remote_car
Dit zijn enkele problemen die ik tegenkwam tijdens dit project.
XBee instellen via Mac: Ik vond vele artikelen over XBee instelling voor Vensters OS, maar slechts een paar artikelen voor Mac OS. Tot slot, vond ik XCTU voor Mac. Het is zeer nuttig hulpmiddel van de instelling van de XBee voor Mac OS gebruiker.
Arduino geheugenlek: Ik maakte een insect van het geheugenlek geheugen in mijn Arduino programmeren. Aanvankelijk het programma werkte perfect, maar na enkele minuten, de arduino werkte niet goed. Aanvankelijk leek de programmering bron te worden ok. Dus duurde het enige tijd om dit probleem te verhelpen.
Web Design: Ik kan schrijven programmering code, maar ik ben niet goed in web design codering. Daarom heb ik besloten voor het uitbesteden van de HTML-code met behulp van oDesk. Ik huurde Bangladesh via oDesk. De kosten van uitbesteding was $6.67. Het was nogal een eenvoudige html codering, maar het was goed genoeg voor mij. De onderstaande foto is de technische fiche die ik heb geüpload naar oDesk.
Pin wijzen: Wanneer u het maken van een prototype met behulp van de Arduino, Web programmeren en Server Programming, zijn er vele mogelijkheden die fouten kunnen veroorzaken. In mijn geval, de auto plotseling gestopt door de verbreking van jumper wire. Echter, het veroorzaakt geen probleem in mijn programmering en Arduino bedrading in één oogopslag. Maar toch, het duurde uren om dit probleem op te lossen.