Stap 3: Code
Kopieer de onderstaande code
Vegen
door BARRAGAN / / vegen
door BARRAGAN < http://barraganstudio.com>
#include < Servo.h >
Servo myservo; maken van servo-object om te bepalen van een servo
maximaal acht servo-objecten kan worden gemaakt
int pos = 0; //servo waarde
int inputPin1 = 1; //swiches
int inputPin2 = 2;
int inputPin3 = 3;
int val1 = 0;
int val2 = 0;
int val3 = 0; //values voor de wissels en kruisingen
variabele op te slaan van de servo positie
VOID Setup
{
myservo.attach(9);
pinMode (inputPin1, INPUT);
pinMode (inputPin2, INPUT);
pinMode (inputPin3, INPUT);
de servo op pin 9 hecht aan de servo-object
}
void loop {}
val1 = digitalRead(inputPin1);
val2 = digitalRead(inputPin2);
val3 = digitalRead(inputPin3);
Als (val1 == LOW & & val2 == HIGH & & val3 == HIGH) {/ / in stappen van 1 graad
myservo.write(POS = 44);
}
anders als (val2 == LOW & & val1 == HIGH & & val3 == HIGH) {}
myservo.write(POS = 89);
}
anders als (val3 == LOW & & val1 == HIGH & & val2 == HIGH) {}
myservo.write(POS = 134);
} else {}
myservo.write(POS = 179);
}}