Stap 2: Genereren van inhoud
Ik zou werken met een code framework die openGL ondersteunt aanraden voor een computationele 3D lenticulaire afdrukken. Met name zijn openFrameworks, verwerking en Three.js grote kaders om mee te werken. Ze hebben allemaal TileSaver Bibliotheken, die maakt het gemakkelijk voor u om de resolutie tot 300dpi op 22 "x 28" te verhogen. Deze bibliotheken-tileSaver kunnen hier worden gevonden: OpenFrameworks, verwerkingen Three.js.
Hierboven ziet u verschillende afbeeldingen van enkele test 3D scènes. Het is het beste om te gaan werken met echte beelden en als je eenmaal het volledige proces neer u kunt investeren meer tijd in de uiteindelijke inhoud (met behulp van de fancy shaders, vormen en textures).
Download de 'ImageGenerator.zip' om te controleren op een snelle verwerking script dat u kunt gebruiken voor het genereren van een 3D-scène. Gebruik de pijltjes links en rechts om te draaien van de camera en de spatiebalk om te slaan van het frame. Bij het exporteren van uw laatste beelden - zorg ervoor dat u een tileSaver bibliotheek gebruiken om een afbeelding met de juiste resolutie.
Of u een lenticulaire van 3 beelden of 10 beelden maakt - is het belangrijk om te bespreken van de camera in de scene. Om te maximaliseren van de illusie van de diepte van het 3D - zult u uw eerste en de laatste afbeelding in de reeks te vergelijken met de afstand die bestaat voor de gemiddelde persoon (70 mm). Programmeren van een horizontale beweging van de camera's altijd is in pixels/hoeken zodat er niet een exacte wetenschap voor deze vertaling. Het is ook sterk afhankelijk van uw camera-instellingen en de afstand van de camera is van de scène/object. Bij het genereren van deze beelden, moet je om te zien of je denkt dat je het juiste bereik in de horizontale beweging van uw camera's eyeball. Wanneer u uw definitieve afdrukken - testen hoe de diepte wordt beïnvloed als u uw camera een beetje meer of een beetje minder verplaatst.
Samen met horizontaal bewegen van de camera is het essentieel dat ook de focus van de camera op één punt in de scene. Als u van three.js gebruikmaakt - is er een eenvoudige camera.lookAt(object) methode die het mogelijk voor deze 'focus' heel gemakkelijk maakt. Waar uw camera is gericht, wordt de grond midden in een 3D-scène. Dingen verder dan deze focuspunt lijken zal te vallen in de lenticulaire en dingen dichter zal pop uit de lenticulaire. Als u zijn de weergave van een beeld van een menselijk hoofd - kunt u de focuspunt als het midden van het hoofd, zodat de neus en voorhoofd stick uit beeld en de achtergrond in de verte vervaagt. Als u wilt dat het hoofd worden weergegeven in de lenticulaire vervolgens het puntje van de neus als de focuspunt te gebruiken.