Stap 3: Scratch: dansen op 1's en 0's
Als u hebt gebruikt deze hulpprogramma's zelfs een klein beetje, de laatste stap de meeste tijd zal duren, maar het is de leukste! Tot slot krijg je te zien de danseres verplaatsen, en u krijgt om te beslissen hoe zij (of hij) eruit.
Als u Scratch projecten vóór hebt geschreven, hoeft u misschien maar te kijken naar de video hieronder en bekijk vervolgens het project.
Elk project van kras begint met het kiezen van een achtergrond en de "kostuums" voor de sprites. Een "kostuum" isn't kleding, it's ziet de sprite. Voor dit project zijn de kostuums de danser in verschillende posities. Gelukkig biedt de bibliotheek Scratch een basisreeks van dansers in enkele posities. Wij sommigen van hen gekopieerd en bewerkt om hen te maken van al de posities die wij nodig hadden. U kunt een willekeurige set kostuums u wilt, of uw eigen tekent, of, als je een danser, je hebt een vriend foto's nemen van u in verschillende poses en importeer ze in kras.
We kozen een decor en kostuums, en maakten klikbare sprites (knoppen). De gebruiker kan klikken op de knoppen, letters op het toetsenbord typt of gebruik de kraan pads hierboven beschreven. (Zie eerste foto aan de bovenkant van deze stap.)
Nadat u ten minste een paar van de kostuums die u wilt gebruiken hebt, kunt u beginnen met het schrijven van scripts voor de Ballerina sprite en de knop sprites. Hier is een voorbeeld van een script voor de knop sprite met de naam "Split". Het reageert gewoon op deze twee acties - hoewel een van deze acties ("druk op W") kan worden bereikt met behulp van het toetsenbord, of een kraan pad dat u eerder in dit Instructable gemaakt. (Zie de twee korte scripts aan de bovenkant van deze stap.)
Die twee scripts nieuwsbericht de "Split". Een script voor de Ballerina sprite verandert gewoon het kostuum van de huidige kostuum in het "ballerina-c" kostuum. (Klik op de laatste foto voor deze stap.)