Stap 9: Actueel gebruik
De volgende consoles werken momenteel perfect op de NES PC:
-NES
-Super NES
-Sega Mega Drive / Genesis
-Sega Master System
-MAME (Arcade)
-Game Boy (kleur)
-Game Boy Advance
-Sega Game Gear
-Turbo-Grafx 16 / PC-Engine
-Sony Playstation (niet 2)
UPDATE: Nintendo 64
Ik heb een andere console toegevoegd voor de NES PC: de Nintendo 64. Het is veruit de meest arbeidsintensief console te emuleren, dus ik getest een paar spelletjes om een beter idee van hoe speelbaar was. Ik gebruikte de Project64 emulator met resolutie 640 x 480 en 16-bits kleurdiepte. Geen anti-aliasing of textuur effecten.
Super Mario 64: CPU-gebruik gemiddeld ongeveer 80%, met pieken bij 90-95%. De video was perfect glad en gameplay was responsief. Af en toe, met veel gebeurt op het scherm, zou de audio clip eventjes wat resulteert in een vage klikkend geluid. Al met al is het spel perfect speelbaar!
Star Fox 64: CPU-gebruik was voortdurend > = 90%. Het spel menu's had af en toe Schokkerige video en sommige audio stutering. Gameplay was in de buurt van perfect echter met geen in-game video problemen en incidentele audio stotteren. Niet een perfecte score, maar zeer speelbaar.
GoldenEye 007: dit was natuurlijk het moeilijkste spel om af te trekken. CPU-gebruik was bij of in de buurt van 100% de hele tijd. De video en audio waren zowel jerky/stotteren in beide de menu's en in-game. De framerate niet kon blijven aanvaardbaar niveau, wat in slechte responsiviteit resulteerde. Ik zal niet noemen het onspeelbaar, maar het schokkerige effect familiefilmpjes na maakt het een slechte keuze voor mijn huidige setup.
Conclusie: de meeste Nintendo 64 games zullen zeer speelbaar als niet perfect, maar een heleboel meer resource-intensieve degene zal niet erg glad. Al met al ben ik positief verrast door de resultaten en graag een andere kwaliteit console toevoegen aan de lijst :)
Ik hoop dat u genoten van mijn Instructable.