Stap 4: Basics - 2 - bewerkingsmodus
Nou daar wordt de bewerkingsmodus van een heleboel dingen, die je kunt doen in, en ik zal de invoering van u om de basis en ik wil afzonderlijke instructables op de rest. Bewerkingsmodus is waar je begint modellering van uw object uit de opgegeven reeks mazen.
Ten eerste:
In de bewerkingsmodus kunt u gaan door als volgt te werk:
Boven op de tijdlijn verschijnt een optie bekend als 'object modus' als u erop klikt zal een andere lijst die vele andere verschillende modi heeft. Klik op "Edit Mode", zodra u de bewerkingsmodus veel van de instellingen van de object-modus zou hebben veranderd. Uw kubus of mesh zal oplichten in een oranje kleur en hebben kleine ballen op de randen. Dit heet een hoekpunt (meervoud - hoekpunten). Er zijn drie modi, die u met werken zullen:
Gezicht Selecteer modus
Selecteer modus van de rand
Hoekpunt select mode (standaard)
U kunt schakelen tussen deze modi door op CONTROL + TAB te drukken en te selecteren welke modus of gaan boven de tijdlijn en u zal zitten kundig voor de opties vinden.
In gezicht kiezen die de ballen op de randen zal verdwijnen en zal er puntjes op de gezichten van het object.
In de rand Selecteer modus de ballen zullen zijn gegaan en de randen van de kubus wordt gemarkeerd.
SELECTEREN:
In hoekpunt Selecteer modus - klik op de kleine ballen.
In de rand Selecteer modus - klik op de rand te selecteren.
Gezicht Selecteer modus - klik op het gezicht dat moet worden geselecteerd.
Als u gaan bewerkingsmodus wilt verwijderen van het gezicht van een object, moet je in gezicht Selecteer modus, selecteer het gezicht, druk op de X-toets en het zal vragen u als u wilt verwijderen de hoekpunten gezichten randen etc. (u kunt dit ook doen in de modus hoekpunt of rand maar u moet selecteren van de kant van het gezicht en het kost veel tijd).
MODELLERING:
Ik zal je leren de 2 basisprincipes van modellering:
Grijpen en modellering
Extruderen en modellering
OM TE GRIJPEN:
Te grijpen modellering van alles wat die je hoeft te doen is het selecteren van het gezicht en pak het (G + X of Y of Z). Het net zal zelf uitbreiden of krimpen zelf als u grijpen. Dit is de zeer fundamentele modellering van blender.
TE EXTRUDEREN:
Om te extruderen modellering van alles wat die je hoeft te doen is een gezicht, een rand of een hoekpunt selecteren en druk op de toets E, klik met de linkermuisknop om te voltooien extruderen. Als u wilt annuleren diepte die u moet Klik op de rechter muisknop. U kunt ook draaien de geëxtrudeerde deel (doen dit na afwerking extruderen), R + X of Y of Z + hoek. U kunt ook de geëxtrudeerde deel schalen door het indrukken van S + waarde of trekken van uw muis naar voren of naar achteren (doe dit na de diepte).
Ik zal u enkele oefeningen op aan het einde van de instructable modellering.