Stap 4: Code
Voor het uploaden van het programma, de behoeften van de bibliotheek LedControl.h gedownload en zet in de directory van de Arduino/bibliotheken.
Om te schakelen op een LED, ofwel het getal 0 of 1 behoeften via software wordt verzonden. Het patroon van een raster kan worden beschouwd, elke LED of pixel dat moet worden ingeschakeld komt overeen met de rij en kolom van de matrix LED instellen. Alle LED's die moeten worden ingeschakeld is een 1 toegewezen, LEDs die zijn uitgeschakeld zijn een 0 toegewezen. Hierboven vindt u het patroon logica die wordt gebruikt om een sterretje weer te geven.
Vergeet niet dat wij werken met een kolom kathode matrix, dus we sturen de rijen gegevens. Als een rij wordt gezien als een matrix, kunt u R1 inschakelen door het sturen van de binaire logica:
R1: 10011001
U kunt rijen 2 – 8 vervolgens inschakelen door het volgende te sturen:
R2: 01011010
R3: 00111100
R4: 11111111
R5: 11111111
R6: 00111100
R7: 01011010
R8: 10011001
Door het op en uitschakelen van LEDs in een raster design, kan elke statische afbeelding worden gemaakt, binnen de matrix van resolutie beperkingen. Wat als je wilde om een animatie te maken? Het is makkelijker dan u zou denken, gewoon elk frame van de animatie moet worden beschouwd als een statische afbeelding. Belasting van een functie met arrays die in het bezit van elk frame van de animatie, toen riep uw ontwerp zal spelen. Plaatsen om te dicteren de framerate, een delay() na elke frame met de waarde in milliseconden.
De bijgevoegde Voorbeeldcode downloaden en ga naar de volgende stap om te leren hoe om te uploaden naar de Edison. Het programma toont een statische bang(!), sterretje (*) en hart en een geanimeerde exploderende hart.