Stap 3: De beet
Ik moet er nogmaals op wijzen dat u kunt uploaden en uitvoeren van de bijgevoegde code door zelf en het wordt gewoon voortdurend herhaald, weergeven van het huidige batterijniveau, maar dat is niet het beoogde gebruik. In plaats daarvan moeten het delen worden gekopieerd naar een grotere schets, het functionaliteit toe te voegen aan een groter project.
Er zijn vier secties aan de code: wat ik bel initialisaties (de dingen aan de bovenkant, buiten een functie), de Setup-functie, de loop-functie en de gebruikersfunctie die daadwerkelijk uitgevoerd. U zal worden met inbegrip van iets in alle vier secties voor deze code. Laten we beginnen bij de top (met de open code het gemakkelijker maken zal om hier volgen. Sommige browsers kunnen de Ino openen als tekst in een nieuw venster of tabblad, FYI).
Initialisaties
Er zijn drie bibliotheken op het werk hier. #include<Wire.h>
is een standaard Arduino library. #include<LBattery.h>
is uit van de LIO bibliotheek set en de batterij monitoring functionaliteit omvat. #include "rgb_lcd.h"
is de Grove LCD's library die we zojuist hebt geïnstalleerd.
Tot slot het LCD-scherm worden geïnitialiseerd met de rgb_lcd lcd;
en dan ben je klaar om te verhuizen naar...
VOID Setup
Slechts één post hier: lcd.begin(16, 2);
. Dit stelt de grootte van het LCD-scherm in kolommen dan rijen en ergens in de buurt van de bovenkant van het blok moet gaan, maar te veel maakt het niet uit.
void loop
Dit is vaag gedeelte, bij gebrek aan een beter woord. Mijn code is alleen de functieaanroep batteryLevel();
. Alleen geplaatst in de functie van de lus het net wordt aangeroepen in een oneindige lus maar indien toegepast in een grotere schets het waarschijnlijk zal worden genoemd als gevolg van enige inbreng. Het hoeft zelfs niet te worden in de loop-functie, kunnen noemen het in uw eigen door de gebruiker gedefinieerde functies. Kortom, wanneer u weergeven van de laadstatus van de batterij wilt, deze functie aanroepen.
VOID batteryLevel()
Dit is het werkelijke werkpaard van de schets, het is waar alles gebeurt eigenlijk.
Ten eerste is er sommige huishouden: instellen van een bedrijf-variabele, prepping de het display, en het nemen van de lezing van de batterij.
Zodra dat is gebeurd het schakelingen, gebaseerd op de vier mogelijke gevallen voor de batterij-lezing: 100, 66, 33 of 0. elk geval stelt eigen terug lichte kleur (groen, geel, oranje, rood, respectievelijk) en de waarde op de onderste regel weergegeven.
Ten slotte het "Opladen" wordt toegevoegd als de Raad van bestuur is aangesloten en een lus vult de resterende open ruimten op de onderste rij met stippen en de functie als resultaat.