Stap 5: Design stap 2: Crystal houder
De vorm van het kristal bepaalt alle andere shapes in het personeel, en dus dat is waar je moet beginnen met het ontwerp. Want elke crystal verschilt, wezenlijke verandering van de meegeleverde bestanden kan nodig zijn (en misschien niet heel eenvoudig als de verschillen te groot zijn)
Voor het ontwerpen van de crystal-houder, maakt u eerst een nauwkeurig model van de onderkant van het kristal in CAD. Dit model moet uiterst nauwkeurige, of de onderdelen passen niet samen zonder speling.
Ik ben momenteel het ontwerpen van een herziene crystal houder waarmee meer personeel onderdelen blijven hetzelfde wanneer het kristal wordt gewijzigd, maar op dit moment de hele houder moet worden herontworpen voor elke crystal.
De rest van het ontwerp volgt uit die een eerste schets, zoals te zien in de reeks screenshots werkkring hiernaartoe. Ook hier bijgevoegd zijn CAD-bestanden voor de topper van het personeel als geheel en de afzonderlijke delen.
Formaat van de basis van de crystal-houder wordt bepaald op basis van de stick gekozen, je moet genoeg ruimte voor de stick te monteren, samen met een paar draden voor de boost knop. Als het een beetje overdreven dat is OK instelt, als de bouten die houden het op zal houden gestage.