Stap 4: Programmeren van de Arduino
Als u nieuw bij de Arduino bent, is het een kleine bord, volledig geassembleerd met een AVR microcontroller. Het is goed geschikt voor hacken en interactie met uw omgeving. Veel dingen die moeilijk met microcontrollers zijn vrij makkelijk met Arduino. Enkele van de voordelen:
- geen behoefte aan een aparte programmeerapparaat (programmeur)
- wordt geleverd met een geïntegreerde ontwikkelomgeving (IDE)
- draait op ieder platform, Windows, Mac, Linux.
- eenvoudige aansluiting op uw PC met USB
- hardware is open source (maar de naam Arduino is niet)
- heeft een grote gemeenschap
Meer informatie vindt u op de officiële website van de Arduino . Zorg om te controleren van John's Arduino instructable voor meer details over hoe aan de slag met Arduino.
Wat doet de software?
Het kleine stukje software die wordt geüpload naar de Arduino, bepaalt de servo. Het ontvangt enkele bytes via de seriële aansluiting via de USB-kabel. Als het ontvangt een waarde van 5, beweegt het de servo arm vijf keer heen en weer. Dus de max waarde te sturen 255 is.
Programma de Ardiuno
Dus ik neem aan dat hebt u gedownload en geïnstalleerd de laatste Arduino IDE van Arduino.cc. Voor nu versie 0010 is Alpha.
Als u wilt de servo comfortabeler rijden heb je voor downloaden van een bibliotheek. U kunt het vinden op de Arduino Playground. Unzip het en zet de map in .../arduino-0010/hardware/libraries /.
- Sluit de Arduino op uw PC met de USB-kabel.
- Open de IDE en start van een nieuwe schets. Schets Arduino is woord voor programma. Selecteer Bestand -> Nieuw.
- Selecteer de juiste serial device (Tools -> seriële poort). Dit hangt af van uw omgeving, voor mij is het /dev/tty.usbserial-A4001JAh.
- Download het gekoppelde bronbestand en plak deze in de nieuwe schets. Hit de Opslaan knop.
- Druk op de "verify" knop. Dit compileert uw schets in een hex bestand dat kan worden overgedragen aan de Arduino.
- Druk op de upload knop om uw schets aan de Arduino.
Testen
Uw hitcounter is nu klaar voor wat actie. Laten we eens kijken of het werkt.
- Druk op de knop seriële monitor.
- Selecteer het tekstvak naast de verzendknop.
- Druk op de tabtoets en verzend het.
- Nu moet de servo arm vooruit en terug.
Oef. Dat was het moeilijkste gedeelte. Voor nu kunt u een byte naar de Arduino en de servo golven op je. Vervolgens is het vinden van iets dat u wilt activeren van de bell.
We zijn bijna klaar.