Stap 3: Passen de sketch - tuning voor verschillende instrumenten
De schets heeft besproken, dus het moet niet moeilijk voor u om het te wijzigen voor verschillende ukulele tuning indien gewenst, of gitaar, banjo, etc. Als u niet over een ukelele beschikt. Zie de verwijzing naar Wikipedia's artikel over ukulele tuning (ook eerder genoemd):
https://en.wikipedia.org/wiki/ukulele#tuning
Wat voor verschillende ukulele tuning wijzigen:
De array die aangeeft van de belangrijkste frequenties wijzigen
Sleutel sleutels [] =
{
}
Laat het middelste element (de x scherm coördinaat) voor elke noot zoals het is, en wijzigt de frequentie van de notitie (eerste element) en de notitie een naam geven (derde element). Dan hebt u uw eigen op maat gemaakte ukulele-tuner die werkt voor het afstemmen van uw voorkeur.
Maak een tuner voor verschillende instrumenten - zoals gitaar:
De Wikipedia-entry voor gitaar tuning geeft de frequenties van de opmerking die u nodig heeft om deze verandering te maken.
https://en.wikipedia.org/wiki/Guitar_tunings
Aangezien de gitaar twee extra notities heeft, moet u om een beperking van de breedte van de opmerking op 40 pixels in deze lijn van de schets:
#define note_W 40;
U kunt het belangrijke aantal wijzigen van 4 tot en met 6 in deze lijn:
Const int keyCount = 6;
Verander nu de elementen in de sleutel sleutels [] matrix (zie hierboven). Voor elke sleutel die u wilt opgeven van de frequentie, de x-coördinaat (waar het zal worden getrokken op het TFT-scherm), en de naam van de noot. Gebruik van 10 voor de eerste nota's x-coördinaat en _ / / verhogen de waarde van 50 voor elke aanvullende noot. (Er is een ruimte van 10 pixels tussen elke noot.)
Ontvangstbevestiging
Dankzij Andrew Wendt, die heeft geholpen bij het afstemmen van de code in dit Instructable.