Stap 4: Music Notation in dit project gebruikt
Er zijn verschillende manieren muzieknoten in computerprogramma's te vertegenwoordigen. Ons doel was om te bedenken of aannemen van een notatie die zou de gemakkelijkste voor iemand bij het invoeren van een tekenreeks van notities voor de Arduino gebruiken om te spelen. Wij onderzocht Ringtone tekst Transfer taal (RTTTL), de taal van de Macro van muziek (MML), Midi - en na enige overweging ontwikkeld onze eigen, die u hieronder ziet. (Als u denkt dat enkele wijziging zou handiger zijn dat voor het invoeren van notities, laat alstublieft een reactie met dit Instructable.)
Dit project wordt de volgende conventie gebruikt voor een muzikale noot.
3c#4.
Derde octaaf, C sharp, kwartnoot, gestippeld. (Gestippelde notities afspelen voor 1.5 x de normale duur.)
r8
Een achtste rusten.
Octaven
Het bereik van de octaven is 1 tot en met 7.
Mollen
Slijpsel en flats worden ingevoerd zoals MML: ofwel '#' of '+' vertegenwoordigt een scherpe, '-' is een flat.
Wanneer u merkt op: het is niet nodig om te herhalen de octaaf of duur als het niet is gewijzigd van de vorige notitie.
Dat wil zeggen, kunt u 3 c 4 3 d 4 3 g 4 r4 voor drie kwartnoten en een kwart rest in het derde octaaf, of als u het gemakkelijker vinden u kon Voer 3 c 4 d g r en hetzelfde resultaat krijgen.
Het deel van de schets waarin de muzieknoten ligt in de buurt van het einde van de schets, in de Setup-functie. Dit is het deel dat u voor het invoeren van uw eigen toneTune zal veranderen. Vervang uw muzieknoten voor degenen die u er vindt en u zal het samenstellen van Arduino muziek van uw eigen.