Stap 2: Bibliotheken en schets
De schets de bitmaps uitzetten is een voorbeeld in de bibliotheek van de "Adafruit_ILI9341_AS" gekoppeld.
Deze bibliotheek dient de ondersteunende bibliotheek van Adafruit_GFX_AS.
De schets vestigt grafische symbolen op het scherm. het pictogramafbeeldingen worden opgeslagen in FLASH. U kunt uw eigen pictogramafbeeldingen, afgestemd op de beschikbare FLASH ruimte, toevoegen met behulp van de UTFT bibliotheek hulpprogramma "ImageConverter565.exe" dat ligt binnen de UTFT bibliotheek.
De afbeeldingspixels worden opgeslagen in een 16-bits geheel getal matrix, de array is gemaakt door het importeren van een bitmap-bestand van het type bmp in de toepassing van het ImageConverter565 en opslaan als een .c bestand. De matrix kan vervolgens worden geknipt en geplakt uit het .c bestand in het "Flash_icons.h" bestand dat deel uitmaakt van de schets. Neem een nota van de getallen voor breedte en hoogte, voeg een opmerking voor de matrix.
Kijk naar de voorbeeld schets en u krijgt het idee!