Stap 4: Opbouw van de tank bits in code
Ik vertaalde de tank tekening naar de lange gehele getallen. Lange ints geven u 32 bits om mee te spelen, en zo kon ik vertegenwoordig de tank met behulp van acht lange ints, elk eigenlijk alleen met behulp van 15 stukjes voor de oorspronkelijke tekening.Het stuk van code voor die is hier. Het is makkelijker te lezen in een niet-proportioneel lettertype.
Ik kan deze met behulp van hexadecimale waarden hebt gedefinieerd, maar ik dacht met behulp van de binaire notatie van Bnnnnnn zou er beter leesbaar.
Nodig acht 32-bits hoeveelheden die ik voor verschuiven bits rond gebruiken kan. [lange tankImg] = {}
Het oorspronkelijke beeld van de tank is in deze waarden.
((lange) B010000 << 10) | ((lange) B000000 << 5) | B000000 / / antenne tip
, (B010111 (lange) << 10) | ((lange) B011110 << 5) | B000000 / / top torentje
, (B001111 (lange) << 10) | ((lange) B011111 << 5) | B011110 / / torentje medio met vat
, (B000111 (lange) << 10) | ((lange) B011110 << 5) | B000000 / / torentje basis
, (B001111 (lange) << 10) | ((lange) B011111 << 5) | B010000 / / top loopvlak
, (B010000 (lange) << 10) | ((lange) B000000 << 5) | B001000
, (B010000 (lange) << 10) | ((lange) B000000 << 5) | B001000
, (B001111 (lange) << 10) | ((lange) B011111 << 5) | B010000 / / bodem, 24 pixels totaal in loopvlak het loopvlak
};