Stap 5: Voeg hersenen
Uploaden van de schets hieronder...
De code is toegelicht.
- Het leest de positie van de joystick X door het lezen van A0
- Zet dit nummer in een getal tussen 10 en 170
- En deze te sturen als het aantal graden dat de servo moet worden omgebogen naar
- Vervolgens herhaalt dit voor de Y-as en uitgangen aan de tweede servo.
We gebruiken 10 tot 170 graden, plaats van 0 tot en met 180 zoals sommige stappenmotoren slijpen van de versnellingen op deze uitersten en kunnen breken.
We beperken de hoek van de servo voor het zwaard - zodat het niet laten het zwaard sloeg de tabel.
De code:
/* Arduino Steve - by Ambrose Clarke 2015 Connect joystick to pin A0 and A1 Two servos to 3 & 5 - and decorate! */ #include <Servo.h> Servo myservoA; // create servo object to control a servo Servo myservoB; // create servo object to control a servo void setup() { myservoA.attach(3); // attaches the servo on pin 3 to the servo object myservoB.attach(5); // attaches the servo on pin 5 to the servo object } void loop() { //Read a value - convert from 0..1023 to 10..170 degrees- and send to servo int v0 = analogRead(A0); int s0 = map(v0,0,1023,10,170); myservoA.write(s0); //again for the second joystick & servo - go 90 to 170 degrees - we dont want hit the table int v1 = analogRead(A1); int s1 = map(v1,0,1023,90,170); myservoB.write(s1); }