Stap 6: De Code
Nu, download enkel de onderstaande code.
Het enige wat dat u moet doen om de code is Verander de lijn omcirkeld in het rood. Het getal 140 is in principe de lichtwaarde inbetween de waarde van wanneer de deur open is, en wanneer de deur wordt gesloten. De waarde daalt onder 140 wanneer de deur wordt geopend, verrekening van het alarm. Maar u gaat moeten dat nummer wijzigen, omdat de verlichting in uw huis anders dan de mijne zullen. U wellicht zelfs om over te schakelen van het < symbool > indien de lichtwaarde van de deur open hoger is dan gesloten.
if(sensorValue < 140) {
Dit is de reden waarom ik al eerder zei dat je ervaring met Arduino voordat u dit project, hebben moet omdat hiervoor probleemoplossing op een lichtjes ingewikkelder niveau dan jou of iemand anders de comfortzone.
Ook, als u niet de zelfde GPIO pinnen als ik gebruikt, heb je om dit te lezen. Direct na het importeren van de vloeibare kristallen bibliotheek, verschijnt deze coderegel:
LiquidCrystal lcd(12, 11, 10, 13, 6, 7);
Dit is te verklaren dat de pinnen aangesloten op het LCD-scherm 12, 11, 10, 13, 6 en 7 op de Arduino board zijn. Verwijst terug naar de lijst op stap 3. Zoals u zien kunt, zijn de pinnen 12, 11, 10, 13, 6 en 7 in volgorde van boven naar beneden op de lijst (ze zijn vet voor u). Je moet identificeren wat pinnen ging waar in uw project en volg dezelfde volgorde of het zal niet werken. Laat me weten als u vragen hebt.
Laat me weten hoe het project gaat. Commentaar van uw resultaten, vragen, problemen of toekomstige ideeën. Ik hoop dat u geniet van, en ik zal terug voor een ander geheel nieuw project in de nabije toekomst.