Stap 3: De code
Ik gebruikte de bibliotheken:
- LedControl.h (inbegrepen om te downloaden op deze stap);
- Time.h (inbegrepen om te downloaden op deze stap);
- DS1307RTC.h (inbegrepen om te downloaden op deze stap);
- Wire.h (komt met de arduino IDE);
De code is echt eenvoudig. Je hoeft alleen te controleren van de knop in het midden om te zien of het gaat naar de reguliere klok modus, of de chess game mode (het is een toename aan een variabele elke aanraking van een knop). Meer modi kunnen worden toegevoegd, voor extra games, zodat u uw creativiteit kunt gebruiken. Als de Schaken-modus ingeschakeld, dan de spelers is kunt configureren dat de totale hoeveelheid tijd, in minuten, elk zal hebben en vervolgens de extra seconden na elke verplaatsen. Immers vier parameters zijn vastgesteld, de eerste kant te raken de knop wordt gestart het tikken van de klok van de tegenstanders, en het spel is op!
Het spel kan beëindigen door beide twee manieren: door de tijd, in dat geval de zoemer zal beginnen waarschuwing van de speler in de laatste 10 seconden, en ook het verzenden van een lange geluid nadat de tijd opraakt, of door op de knop in het midden te allen tijde (in het geval van een schaakmat).