Stap 2: Programmeren van de Arduino
De Arduino IDE voor uw computer downloaden en draaien. Ik gebruik een Mac.Sluit de Arduino UNO op de Mac via USB-kabel. Voor meer info, check out: http://arduino.cc/en/Guide/MacOSX
Hieronder is de code die ik gebruikt voor het programmeren van de Arduino. Ik wijzigde de code van de "Sweep" door Barragan.
Om het interessanter maken, willekeurig ik de snelheid wanneer u de vinger retraites in het vak.
=== ONDERSTAANDE CODE ===
Vegen
door BARRAGAN < http://barraganstudio.com>
Deze voorbeeldcode is in het publieke domein.
#include < Servo.h >
Const int buttonPin = 2;
int buttonState = 0;
Servo myservo; maken van servo-object om te bepalen van een servo
maximaal acht servo-objecten kan worden gemaakt
int pos; variabele op te slaan van de servo positie
lange timeDelay;
VOID Setup
{
pinMode (buttonPin, INPUT);
myservo.attach(9); de servo op pin 9 hecht aan de servo-object
}
void loop
{
buttonState = digitalRead(buttonPin); Lees de positie van de knop
Als (buttonState == HIGH) {}
voor (pos = myservo.read(); pos > = 20; pos-= 1) {/ / gaat van 90 graden tot 20 graden in 1 stap
myservo.write(POS); vertellen van de servo naar positie in variabele 'ONpos'
timeDelay = willekeurige (15, 30);
delay(15); Randomize wachttijd voor de servo te bereiken de positie
}
}
else {}
timeDelay = willekeurige (1, 4);
voor (pos = myservo.read(); pos < = 90; pos += timeDelay) {/ / gaat van 20 graden tot 90 graden in 1 stap
myservo.write(POS); vertellen van de servo naar positie in variabele 'OFFpos'
delay(15); Randomize wachttijd voor de servo te bereiken de positie
}
}
}