Stap 6: Integratie van waarden naar bibliotheek
Schets:
In deze schets geïntegreerd ik mijn thumbsticks als ik refferenced in de vorige stap.
Nu zal ik beschrijven.
- Voor het eerst moeten we een opnemen een bibliotheek (lijn 7)
- Volgende we definiëren een centra-waarden moeten voor alle axises, ik setted alle 500, want het is een standaard center (lijn 10-13)
- We definiëren een multiplier voor het opmaken van een waarden. Omdat de maximale waarde is 127, krijgen we multiplier door het verdelen van de 127 met het centrum, dus 500 (lijn 14-17)
- Initialiseren van een Gamepad klasse (lijn 20)
- Initialiseren van een Pin-modi (lijn 23-28)
- Een kalibratie van thumbsticks beginnen (lijn 29)
- We definiëren een variabelen en andere deze (lijn 72-73)
- Een tijdje... Dit terwijl is voor "controleren axises van thumbsticks", zo is in centrum gebied (lijn 74)
- We lezen dat een analoge ingang axises (regel 76-79)
- We moeten om te controleren of axises is in een "centrum gebied", die ik heb geselecteerd 100 tal (lijn 80-83)
- Als alles is goed, terwijl gaan pas weer is 8 goed bevestigt, zodat we een eigenlijk echt centrum krijgt. (lijn 84-89)
- We set axises waarden aan globale variabelen en wij berekenen een multiplicatoren voor alle axises, zo realCenter gedeeld door 127
- In lus lezen we analoge ingangen plus een aantal knoppen (lijn 33-37 en sommige andere lijnen)
- Nu moeten we opmaken en waarden te stabiliseren.
- Dus eerst moeten we krijgen de waarde-as, waar 0 center, zo as waarde minus as Center
- Dan zijn we deze meerdere door as vermenigvuldiger
- En voor stabiliseren we vloer het (geen ronde)
- En laatste ding is 'verzenden' variabelen in een bibliotheek.
Het aantal knoppen wordt in bovenste afbeelding beschreven.