Stap 9: Voorbeelden - eenvoudige Bitmap
In dit voorbeeld zullen we eenvoudige statische bitmap met 8 x 8 pixels weergeven.
Hier is de Arduino schets: SimpleBitmap, nu opdat Ga erover:
Eerst moeten we voor het initialiseren van de weergave, zoals wij hebben gedaan boven in hoofdstuk instelling dingen. Vervolgens moeten we het creëren van gegevens die onze bitmap houden kunnen-wel 8 x 2 bytes. Dit geeft ons maximaal 8 lijnen en 16 pixels horizontaal. Maar de grootte van onze bitmap is 9 x 8 pixels (breedte x hoogte) en dit zal ook de grootte van de geschilderde rechthoek. Het moet zo klein mogelijk te houden, zodat u een andere bitmap rechts ernaast kon plaatsen.
Het display zal uiteraard alleen verf de rechthoek, gezien door de breedte/hoogte en niet hele matrix. Dit is normaal, dat die gegevens-array kan houden meer pixels dan de grootte van de toename van uit bitmap, omdat de grootte van de gegevens is een vermenigvuldiging o 8 en bitmap niet noodzakelijk.
void setup() { util_setup(); log_setup(); ss = createSS(); disp = new Display(8, 3, ss); disp->setup(); data = alloc2DArray8(8, 2); data[0][0] = B01100001; data[0][1] = B10000000; data[1][0] = B01100001; data[1][1] = B10000000; data[2][0] = B01100001; data[2][1] = B10000000; data[3][0] = B01100001; data[3][1] = B10000000; data[4][0] = B01100001; data[4][1] = B10000000; data[5][0] = B00110011; data[5][1] = B00000000; data[6][0] = B00011110; data[6][1] = B00000000; data[7][0] = B00001100; data[7][1] = B00000000; disp->paint(27, 9, 9, 8, data); } void loop() { util_cycle(); log_cycle(); // Paint method updates only internal buffer, in order to send data to // MAX chips you have to flush display. disp->flush(); delay(100000); }