Stap 30: Verander de Code!
Opmerking: Als u het aan deze stap maakte zonder de broncode downloaden - deze in een zip-bestand gekoppeld aan stap 26.
Hier is een paar van de opgenomen routines:
laser_on()
Bochten laser op.
laser_off()
Bochten laser af.
sendto (X, Y)
Stuurt laser aan X en Y-coördinaten. Het coördinaten systeem is 256 x 256 - maar de echte resolutie is (misschien de helft) lager dat.
draw_string ("STRING", X, Y, COUNT)
Tekent een tekenreeks op X, Y voor graaf tijden. Hoofdletters, cijfers en sommige leestekens wordt ondersteund (zie wetboek).
move_scale = X
Schalen (tekengrootte) gebruikte sets door draw_string. Stellen op 2.8 geeft genoeg ruimte voor 5 tekens.
lichtkrant ("HELLO WORLD", tekens)
Vestigt een schuivende lichtkrant tekens - tekst is autoscaled om te passen (4 tot en met 7 tekens lang werkt het beste).
Nu voor een kleine tutorial - Zoek deze code op rond lijn 90:
Zet hier uw controlecode laser! void loop uitvoeren van de standaard laser Toon demo }
{
Demo();
De Arduino worden over en weer een code in dit gedeelte uitgevoerd. Probeer te wijzigen:
void loop move_scale = 2.8; Hiermee stelt u de tekstgrootte van de draw_string ("LASER", 1, 1, 10); lichtkrant ("laten we trekken A STAR!!!", 5); tekenen van een ster 15 keer }
{
draw_string ("TEST", 1, 1, 10);
voor (int lus = 0; < 15 lus lus ++)
{
laser_off();
sendto (85,10);
laser_on();
sendto (150,130);
sendto (0,40);
sendto (170,40);
sendto (20,130);
sendto (85,10);
}
Er zijn een heleboel variabelen die kunt u tweak en een paar meer routines gedocumenteerd in de code.
Graven in en veel plezier! Als je dingen rotzooi op - kunt u altijd de code opnieuw te downloaden en opnieuw te beginnen.