Stap 2: Software :)
Opmerking:
- Als de onderstaande begrippen niet vertrouwd aan u zijn, check out mijn eerste tutorial waar ik uitleggen wat hier is niet uitgelegd.
Bijna daar...
Gewoon Kopieer de code in de afbeelding hierboven of download het bestand Buttons.ino en vervolgens uploaden naar de Arduino en druk op die knop.
Tijd voor een uitleg:
Eerst wij onze knop definiƫren en leidde pinnen op de top van het Wetboek, waardoor ze globale variabelen zodat alle onderstaande functies zal zich bewust zijn van hun bestaan.
In de Setup-functie:
We verklaren onze led pin als een uitgang, zodat de Arduino weet waar te maken van de magie gebeuren. Arduino standaard zet haar pinnen als ingangen en daarom moeten we niet verklaren onze knop pin als INPUT om het programma te werken.
In de loop functie:
Wij verklaren een instructie van het formulier
if(Condition) {}
maken wat magie gebeuren ***
} else {}
iets anders doen ***
}
Wij controleren als de toestand binnen de haakjes () wordt voldaan, en als ja dan Arduino magie maakt gebeuren. Als de voorwaarde niet is voldaan dan doet Arduino iets anders zoals hierboven wordt voorgesteld. Aangezien dit als anders verklaring binnen de loop-functie is, arduino controleert voortdurend de resultaatwaarde van gebouwd in functie van de Arduino digitalRead().
Wanneer de knop is niet ingedrukt is er 0 volt op pin 7 en vervolgens de digitalRead() functie geeft als resultaat een waarde van 0, wat overeenkomt met een logische "nee" of "false" zo dan Arduino maakt elke magie gebeuren maar loopt de code in de sectie {} anders.