Arduino King Cobra spel (5 / 5 stap)

Stap 5: De Code van de Cobra (niet Python) HAH!

Hier is de code van de Arduino waarop ik ben. Het is een wijziging van hun Ping ultrasone sensor monster.
Aanpassing van de variabele "numReadings" op een hogere waarde resulteert in minder lawaaierige lezingen, maar ook een grotere vertraging in de reactietijd.
Geniet van!

Kopiëren vanaf hier...

#include < Servo.h >
Servo myservo;                             maken van servo-object om te bepalen van een servo
int val;                                             bereik toegewezen waarde voor servo control

Const int pingPin = 7;                   Parallax ping sensor van signaal pin
Const int numReadings = 5;       hoger te glad ingesteld meer, zorgt ook voor meer latency
int lezingen [numReadings];      de lezingen van de analoge ingang
int index = 0;                                 de index van de huidige lezing
int totaal = 0;                                   het lopend totaal
int gemiddelde = 0;                            het gemiddelde
int lastValue = 0;

VOID Setup {}
seriële communicatiepoorten te initialiseren:
Serial.begin(9600);

myservo.attach(9);  de servo op pin 9 hecht aan de servo-object

de smoothing waarde buffer leeg
voor (int thisReading = 0; thisReading < numReadings; thisReading ++)
lezingen [thisReading] = 0;
}

void loop
{
stellen variabelen voor de duur van de ping,
en het resultaat van de afstand in inches en centimeters:
lange duur, inch, cm;
int fadeValue = 0;

De PING))) wordt geactiveerd door een hoge pols van 2 of meer microseconden.
Geef een korte lage puls vooraf om een schoon hoog puls:
pinMode (pingPin, OUTPUT);
digitalWrite (pingPin, laag);
delayMicroseconds(2);
digitalWrite (pingPin, hoge);
delayMicroseconds(5);
digitalWrite (pingPin, laag);

Dezelfde pincode wordt gebruikt voor het lezen van het signaal van de PING))): een hoog
Pulse waarvan de duur de tijd (in microseconden) van de verzending is
voor de ping naar de receptie van de echo off van een object.
pinMode (pingPin, INPUT);
duur = pulseIn (pingPin, hoge);

de tijd omzetten in een afstand
duim = microsecondsToInches(duration);
cm = microsecondsToCentimeters(duration);

smoothing code begint hier
de laatste lezing aftrekken:
totaal = totaal - lezingen [index];
lezen van de sensor:
lezingen [index] = cm;//analogRead(inputPin);
de lezing aan het totaal toevoegen
totaal = totaal + lezingen [index];
verder naar de volgende positie in de matrix:
index = index + 1;

Als we aan het einde van de array...
Als (index > = numReadings)
.. .wrap rond naar het begin:
index = 0;

het gemiddelde berekenen:
gemiddelde = totaal / numReadings;
smoothing code eindigt hier

remap waardebereik en verplaatsen van de servo
Val = gemiddelde;
Val = kaart (val, 10, 40, 0, 179);     de waarde van het schaalbereik gebruiken met de Tower Pro halve draai analoge servo (waarde tussen 0 en 180)
if(Average < 25)
{myservo.write(val);}     stelt u de positie van de servo volgens de geschaalde waarde indien binnen een bepaalde afstand
delay(10);  Laat de servo-koel neer, of iets
}

lange microsecondsToInches(long microseconds)
{
Volgens de Parallax gegevensblad voor de PING))), er zijn
73.746 microseconden per inch (dwz geluid reist aan 1130 voeten per
seconde).  Dit geeft de afstand die is afgelegd door de ping, uitgaande
en terug te keren, zodat wij door 2 delen te krijgen van de afstand van het obstakel.
Zie: http://www.parallax.com/dl/docs/prod/acc/28015-PING-v1.3.pdf
retourneren van microseconden / 74 / 2;
}

lange microsecondsToCentimeters(long microseconds)
{
De snelheid van het geluid is 340 m/s of 29 microseconden per vierkante centimeter.
De ping reist uit en terug, zo vind je de afstand van de
we de helft van de afgelegde afstand nemen-object.
retourneren van microseconden / 29 / 2;
}

Naar hier...

Gerelateerde Artikelen

Arduino Capacitieve Touch spel

Arduino Capacitieve Touch spel

Dit is een spel, vanaf verschillende spellen zoals pacman en mario brothers, ten uitvoer gelegd, zoals u waarschijnlijk kunt zien!Ik kreeg het idee om het combineren van de aanraakgevoelige en verwerking een om spel te maken door middel van een instr
King Cobra Paracord armband

King Cobra Paracord armband

Hoe maak je een King Cobra Paracord armband. Het eerste deel is hetzelfde als de Cobra Paracord armband, maar ongeveer 18 voet van Paracord gebruiken. Klik op Paracord armband instructies, en doen ze eerst maar de paracord niet knippen. Zodra u op de
Hoe maak je een vlecht Paracord King cobra

Hoe maak je een vlecht Paracord King cobra

dit instructable leert u hoe maak je een king cobra vlecht over een afgewerkte armband (zie mijn laatste Instructable om te weten hoe maak je een regelmatige Paracord armband).Stap 1: benodigdheden Zal uEen aanstekereen mes of schaareen afgewerkte ar
Hoe maak je een mini (Origami) papier - King Cobra!

Hoe maak je een mini (Origami) papier - King Cobra!

Hoe maak je een (mini Origami) papier - King Cobra (door Suhas)!Wat u nodig heeft, is drie of meer stukken van kleverige nota's, of post zijn. u kunt ook een 8 en de andere helft door 11 vel papier in een vierkant gesneden en vervolgens verdelen dat
Paracord Dog collar - dubbele dubbele Cobra weven, King Cobra, dubbele één Cobra

Paracord Dog collar - dubbele dubbele Cobra weven, King Cobra, dubbele één Cobra

ik noem dit een 'dubbele dubbele Cobra Weave' die ik gebruikte om een kraag voor een van mijn basset hounds. Heel eenvoudig - gewoon dubbel uw snoeren en Ken de cobra weven; Ik gebruikte een 3/4" metalen gesp. Dit maakte het breder is dan een regulie
King Cobra sleutelhanger

King Cobra sleutelhanger

Mijn eerste poging om het doen van een King Cobra Weave voor een sleutelhanger lanyard. Ik denk dat het bleek behoorlijk verdomd goed als ik zo mag zeggen mezelf! :)
Paracord armband van het weven van de King Cobra

Paracord armband van het weven van de King Cobra

In dit instructable ik zal u tonen hoe maak je een king cobra weave paracord armband. Het is makkelijker dan het lijkt. Dus laten we ernaar.Stap 1: materialen Wat u nodig heeft voor dit project is:-Paracord (ik zal gebruiken ongeveer 14 1/2 voet van
Arduino LED Rocker spel!

Arduino LED Rocker spel!

Dit is een eenvoudige arduino spel, maar waanzinnig verslavende vrij basic. Het gebaseerd op het knipperen zonder uitstel voorbeeld van de website van Arduino.Om te spelen, gewoon open de seriële Monitor, en druk op de knop wanneer de middelste LED i
Arduino Simon zegt spel

Arduino Simon zegt spel

Dit is een leuke project dat ik deed met mijn kinderen tijdens de vakantie.Voor dit spel besloten heb ik om het gebruik van een oude doos van de iPhone 5c. Ik had het gewoon rondslingeren en het leek over de juiste maat.Lijst van onderdelen:(Opmerkin
Arduino het gejaagd spel

Arduino het gejaagd spel

de gejaagd spelDit project helpt bij het creëren van een spel genaamd de gejaagd. Een persoon zal het dragen van de arduino met een IR-Sensor, 3 LED's en een zoemer. Je zal beginnen met 3 levens vertegenwoordigd door de LED's. Eenmaal schoot 3 keer u
Arduino asteroïde spel

Arduino asteroïde spel

Dit is een spel van de Arduino.Wat je nodig hebt1. de arduino uno of mega2. de arduino software3. 2 potentiometer4. 6-pins versnellingsmeter5. veel van draad6. breadboard7. 16 x 2 LCD scherm van de arduino goedgekeurdStap 1: Alles wat u hoeft te doen
Arduino Zombie Detector spel

Arduino Zombie Detector spel

De volgende activiteit is gebaseerd op een les voor leraren die gebruik maken van de Ardusat ruimte Kit (http://ardusat.com). Nochtans, is deze activiteit zal werken voor iedereen met een Arduino, helderheid sensor (we zijn met behulp van de SparkFun
Arduino eenvoudige Memory spel

Arduino eenvoudige Memory spel

dit project is alles over het maken van een eenvoudig spel om te testen uw geheugen.Ik zal met behulp van een Teensy 3.0-board. (Als u meer wilt weten over dit board gelieve Klik hier om te lezen van een handleiding aan de slag). Dit project is ook 1
De elektronische "Kings" drinken spel circuit!

De elektronische "Kings" drinken spel circuit!

Hi all!Ik ontwierp dit circuit ongeveer vier maanden geleden, en ik had zo veel plezier ermee, dat ik het in een kit draaide.  Ik ontwierp het circuit, het programma en de PCB zodat ik dit spel met mijn vrienden delen kon.  Ik heb niet bedacht het sp