Stap 1: Software-instellingen.
Het eerste wat dat we gaan doen is ervoor zorgen dat we op dezelfde pagina in termen van code. Ik gebruikte om te schrijven van mijn programma F Malpartida de LiquidCrystal_I2C bibliotheek. U vindt de pagina die ik vond het hier: https://arduino-info.wikispaces.com/LCD-Blue-I2Cof u kunt de werkelijke bibliotheek hier vinden: https://bitbucket.org/fmalpartida/new-liquidcrystal/downloadséén van beide manier die ik heb geüpload het gewoon zodat er geen misverstanden. Ik gebruik versie 1.2.1.
We gaan eerst toe te voegen onze IDE door te gaan naar schets > Import Library... > Add Library...
Hiermee krijgt u een browser van het dossier. Navigeer naar de gezipte bibliotheek die u hebt gedownload.
Zodra u het downloadt moet u een optie bij de bodem die LiquidCrystal zegt. Klik op het.
Op dit moment ik voel me alsof ik moet u laten weten dat ik reeds het testprogramma dat mij tweedehands. Als je lui als me bent dan gewoon gebruiken. Zo niet dan blijven gaan.
Hiermee krijgt u een bos van invoer. We zijn alleen geïnteresseerd in de LiquidCrystal_I2C.h een. Verwijder de anderen.
Voeg nu een import voor Wire.h naar de code rechts boven de invoer. Ik kan niet daadwerkelijk schrijven hen uit omdat ze zien als HTML naar de stom teksteditor eruit en het schrapt hen.
Volgende die we gonna toevoegen van de variabelen voor de pinnen die we gonna behoefte om de weergave te besturen.
#define I2C_ADDR 0x27
#define BACKLIGHT_PIN 3
#define En_pin 2
#define Rw_pin 1
#define Rs_pin 0
#define D4_pin 4
#define D5_pin 5
#define D6_pin 6
#define D7_pin 7
Deze zullen houden van de waarden van de pinnen van de SOFTWARE die zijn gekoppeld aan de werkelijke fysieke pinnen dat ze heten.
Volgende die we gonna maken een instantie van de klasse LiquidCrystal_I2C.
LiquidCrystal_I2C lcd(I2C_ADDR,En_pin,Rw_pin,Rs_pin,D4_pin,D5_pin,D6_pin,D7_pin);
Dit gaat ons om te controleren van het LCD-scherm zodra we correct markeren de pin-variabelen die we zojuist toe te staan.
Nu, onder void setup we gonna toevoegen van onze setup-opdrachten.
Serial.begin(9600); Hiermee opent u de seriële aansluiting die we gaan verbinden met later.
LCD.begin(16,2); initialiseren van het LCD-scherm
We gaan eindelijk wat code gestoken void loop te laten aan schakelaar aan en uit elk van de pinnen en vertel ons die wordt gewijzigd zodat we kunnen bijhouden.
if(Serial.available()) //this als controleert om te zien of iemand met onze open seriële verbinding verbonden.
{
voor (int i = 0; ik < 16; i ++) //this for-lus is doorlopen van onze lijst van havens en veranderende wisselen elk
{
Serial.Print ("instelling pin:");
Serial.Print(i);
Serial.println ("laag");
lcd.setBacklightPin (i, negatieve);
delay(2000);
Serial.Print ("instelling pin:");
Serial.Print(i);
Serial.println ("hoog");
lcd.setBacklightPin (i, positieve);
delay(2000);
}
}
Deze code zal wachten voor een seriële verbinding en vervolgens beginnen met het testen van wisselen van elke pin in- en uitschakelen en aan te kondigen die wordt gewijzigd zodat u hen kunt controleren. Volgende stap die we hen controleren. Om het programma te starten moet u iets verzenden met de Arduino. Ik drukte zojuist de ruimte sleutel en druk voer. Dat leverde de Arduino en het programma hebt gestart.