Stap 6: Programmeren van de achtbaan.
Als niet is geïnstalleerd, installeert u de Adafruit Neo Pixel [1] en [2] Adafruit TMP006 bibliotheken.
Nu beginnen de Arduino IDE en verbind de Arduino met behulp van de FTDI op de computer met de IDE.
[1] http://learn.adafruit.com/adafruit-neopixel-uberguide/overview
[2] http://learn.adafruit.com/infrared-thermopile-sensor-breakout
De Arduino schets van downloaden:
http://www.mariolukas.de/downloads/
Open de gedownloade Smart Coaster schets [6] in de Arduino IDE met behulp van bestand -> Open...
Kies het juiste bord voor de Arduino Mini met Tools -> bestuur -> Arduino Pro of Pro Mini (3,3 v, 8 MHZ) w/ATmega328
Klik op uploaden die compileert de schets en upload het naar de Arduino.
De FTDI verbreken met de Arduino, de LiPo batterij en sluit de Smart Coaster. De Smart Coaster wordt automatisch ingeschakeld wanneer u een glas zetten.
De slimme achtbaan is nu klaar voor de strijd. Veel plezier met bouwen!
En vergeet niet ter ondersteuning van dit project voor de wedstrijd door volgende de link hieronder en te klikken op like!
http://www.photonik-campus.de/projects/Smart-Coaster/
Verdere ideeën
De integratie van een seriële bluetooth interface zou de achtbaan draadloze geprogrammeerd worden. Dan zou het mogelijk zijn om te controleren de Smart Coaster met een slimme telefoon. Het kon worden gebruikt aan te manen van ontvangen berichten, resterende macht of andere info door kleurveranderingen of knipperen.
De Smart Coaster zou zeker een goede use-case voor draadloos opladen, als zou er geen behoefte om het weer eens gemonteerd te openen.
Meerdere Smart Coaster kunnen met elkaar communiceren en Toon een soort "zwerm" gedrag, bijvoorbeeld overeenkomen met de dezelfde dranken.
Ook heb je de mogelijkheid om te maken sommige groepsspelen met een Smart Coaster, bijvoorbeeld draai de fles of willekeurige kleuren kiezen voor elke nieuwe drankje.
U kunt contact met mij op: http://www.mariolukas.de