Stap 2: Ontwerpen en afdrukken van de lampenkappen
De lampenkappen werden ontworpen in SolidWorks. Mijn SolidWorks en bijbehorend STL-bestand klaar voor het snijden en afdrukken met behulp van uw favoriete 3D printing software zijn ook aangesloten als u gebruik maken van mijn ontwerp wilt is. Indien u wenst te bouwen uw eigen lampenkappen, volgt een beschrijving van de stappen die ik in SolidWorks gebruikte:
Het creëren van de aanvankelijke shape:
- Selecteer een vliegtuig om te beginnen met het schetsen (ik koos voor het vliegtuig boven) en selecteer "Schets"
- Een ellips, vanaf het centrale punt van de "Origo" tekenen. Never mind de afmeting - dit zal later vastgesteld.
- De lijn van de horisontal van de Origo naar de rechterkant van uw ellips en een verticale lijn van de Origo boven aan uw ellips (druk op Esc tussen iteraties om twee afzonderlijke regels) tekenen.
- Kies het gereedschap "Trim entiteiten" en aanzuigen en over de regels van de ellips van de 3/4 van de cirkel die we niet nodig (Zie de eerste afbeelding hierboven)
- Selecteer het gereedschap "Smart dimensie", klik op elk van de lijnen en uw dimensies selecteren - ik koos 17,5 mm voor mijn radius, en 10 mm voor mijn lengte
- Klik "Exit sketch" en kies "draaide baas/Base" in het tabblad 'Voorzieningen'
- Als het hulpprogramma niet de verticale lijn als de "as van Revolution" geselecteerd, selecteer dit en klik op OK (het vinkje te verwijderen)
Uitholling van de aanvankelijke shape
- Kies de bewerking die 'Shell' in het tabblad "Features"
- Klik op de onderz─│de (flat), selecteer de dikte van je shell (in mijn versie dat het is 1mm dik)
- Klik op OK (het vinkje)
Een reliëf ontwerp maken op de lampenkap
- Een offset vlak maken door te kiezen voor de optie "Referentie geometrie -> vliegtuig" op het tabblad "Voorzieningen"
- Klik op het plusteken (+) onmiddellijk rechts van de vliegtuig-specificaties en selecteer het Front vliegtuig
- Kies de afstand in het deel van de 'Eerste Reference' van het paneel en stel het boven uw model hoogte (zoals ik koos 10mm hoogte, ik heb ingesteld deze afstand tot 12mm)
- Klik op OK (het vinkje)
- Selecteer de zojuist gemaakte vliegtuig 1 en selecteer "Schets"
- Hier kunt u wat u wenst - omdat ik wilde een inzetprijzen ontwerp die ik twee cirkels, een overeenkomt met de binnenzijde van de shell, de andere met een straal van 3 mm voor het eerst gemaakt ontwerp tekenen. Ik vervolgens trok twee punten in het midden, rechts van de origo, en opgegeven van de dimensies die u ziet in afbeelding 5. Ik trok dan krommen met behulp van het gereedschap "Spline" langs elk punt. Vervolgens werd de "Trim entiteiten" tool gebruikt om Verwijder alles behalve de bijgevoegde sprak van het ontwerp. Tot slot, een "circulaire schets patroon" werd gebruikt voor het maken van 16 spaken langs het ontwerp
- Kies "Exit schets" en kies "Geëxtrudeerd Cut" in het tabblad "Features"
- Kies het gebogen oppervlak van uw eerste shell in de sectie "Uit" en de diepte ingesteld op 0.5 mm met behulp van een "Blind" aanpak.
- Klik op OK (het vinkje)
Bouw van de basis van de kap
Vervolgens omhoog, zullen we de basis van de kap construeren. In mijn ontwerp heb ik twee platte buitenste oppervlakken voor de bevestiging van de kap aan het plafond samen met een holle middengedeelte voor het houden van mijn LEDs, weerstanden, en bedrading samen met een klein gaatje voor het toestaan van de draden om af te sluiten.
De ingelegde oppervlak voor de montage van de LED's maken
- Beginnen met de bouw een ander vliegtuig door te kiezen voor de tool "Referentie geometrie -> Plane". Klik op de platte omtrek van de onderkant van de kap en kies een afstand van 3mm - moet u wellicht wilt spiegelen de offset, als het vliegtuig buiten uw model
- Klik op OK (het vinkje te verwijderen)
- Klik op het nieuwe vliegtuig te maken, en selecteer "Schets"
- Teken een cirkel van de origo aan de binnenzijde van de shell en klik op "Exit schets"
- Kies "geëxtrudeerd baas/Base", het instellen van de diepte tot 1mm en klik op OK (het vinkje)
Maken van gaten voor de montage van de LED 's
- Klik op het ingelegde oppervlak, net boven hebt gemaakt en kies "Schets"
- Maak een punt op de verticale positie van de origo, met een afstand van de horisontal van 3 mm (Zie de bovenstaande foto's)
- Kies de bewerking die door "Circle", klik op het punt en het hulpprogramma Smart dimensie de grootte instellen tot 5mm (of wat de diameter van uw LED is).
- Kies een circulaire schets patroon om te kopiëren van deze cirkel, het aantal ingesteld op 2 (of hoger indien meer LEDs gewenst) en kies de origo als het middelpunt.
- Klik op OK (het vinkje)
- Kies de bewerking die door "Geëxtrudeerde Cut", selecteer de schets zojuist hebt gemaakt en de diepte instellen met 1mm (of gelijk aan de diepte van het 3D-effect oppervlak in de stap hierboven hebt gemaakt) en klik op OK (het vinkje)
Maak draad afslag hole
- Indien u "Top vliegtuig" als uw referentievlak in de allereerste stap gekozen, kies dan "Top vliegtuig" opnieuw - zo niet, kies het vliegtuig dat in eerste instantie geselecteerd. Klik op "Schets"
- Teken een "cirkel" aan de onderkant van uw lampenkap, verticaal gecentreerd onder de origo. Instellen van de diameter tot 2 mm (of dikker afhankelijk van de diameter van de draden die u wenst te gebruiken)
- Klik op "Exit schets" en selecteer het gereedschap "Geëxtrudeerd Cut"
- Stel de "richting" als "Door alle" in plaats van "Blind" en klik op OK (het vinkje)
Maken van de base
- Klik op het ingelegde oppervlak (hetzelfde als gekozen wanneer oppervlak voor de LED gaten hierboven zelfgemaakt) en kies "Schets"
- Een rechthoek "Center" gecentreerd op de origo - maken het groot genoeg om verticaal uit te breiden buiten het model, en stel de breedte ca. de helft als breed is als het model. Vink de optie "voor de bouw" voordat u op OK (het vinkje).
- Hulpprogramma voor het "Smart dimensie", de breedte van de rechthoek ingesteld op 15mm
- Teken een cirkel die overeenkomt met de binnenkant van de schelp
- Met het gereedschap "Trim entiteiten" Verwijder alle lijnen in het midden laat twee cirkelvormige lijnen aan weerszijden van de horisontal. Gebruik het hulpmiddel "Lijn" te sluiten elke circulaire regel en klik op "Exit schets"
- Kiezen "geëxtrudeerd baas/Base", de "maximaal oppervlak" in plaats van "Blind" onder "Richting" en klik op de kleine platte onderlip langs de rand van de schelp
- Klik op OK (het vinkje)
Dat is het - je hebt nu een kap. Als u 3D print het wilt, kies "Save as" en "STL" als de uitgang-keuze. U kunt wensen te verhogen van de resolutie in het deel 'Opties', als je het iets hoekige standaarduitvoer een hekel. In mijn geval plaatste ik het aan 0.005 om zeer gladde oppervlakken.