Stap 2: De candy grabber
Dus om het aansluiten van de arduino en het speelgoed moet we het openstellen en nemen het lef. Gebruik een schroevendraaier en draai de onderkant en de bovenkant van het speelgoed. Kijkend naar de bodem die je ziet een heleboel draden aangesloten op een PCB. Nu de multimeter komt te spelen. Gebruik het om te achterhalen welke draad voor wat is. U vindt een grote tutorial over het gebruik van een multimeter hier (http://www.ladyada.net/learn/multimeter/ ).
Ik maakte een diagram hoe de motor en de eindschakelaars zijn verbonden (foto 12). Het ding is dat het joysticks(potentiometer) de polariteit op de motor en limit switches verandert als u van de ene kant naar de andere (In feite dat ik ben niet helemaal zeker duwen dat de joysticks zijn potentiometers, omdat ik kon niet vinden elk veiligheidsinformatieblad van dit soort potentiometer. Als om het even wie weet wat ze zijn stuur me een opmerking). Later zal hebben te scheiden van de motor van de switches door het snijden van de draden die gaan van de schakelaars aan de motor (foto 1). Voor nu kunt alleen zoeken wat wat is.
Het vermogen opwaarts, invoegen van een munt en druk op de eerste joystick ether manier en houd deze ingedrukt. Nu beginnen met het sonderen van de draden in paren voor spanning. Beginnen met degene die zich het dichtst bij de joystick. Neem nota dat wanneer het bereikt de Hekschakelaar voor de bijzondere as het de macht aan de motor snijden zal. Als u de X-as vondst zijn indringende is eindschakelaars (foto 8 & 9). Op de PCB moet de draden van schakelaar dicht bij de joystick (afbeelding 7). Er moeten drie draden voor de 2 wissels en kruisingen van de as. Een is + 5V en de andere twee GND. Wanneer u vindt de corresponderende draden van schakelaar het speelgoed uit te schakelen en start het sonderen van de draden voor continuïteit. Start met twee draden en druk de Hekschakelaar voor de overeenkomstige as vanaf de bovenkant. Als je verliest de continuïteit is dat een van uw switches. Label als SWITCH_1. Labelen van dingen maakt het veel gemakkelijker later. Nu blijven en zit de tegenovergestelde schakelaar en bestempelen het als SWITCH_2.
Nu herhaal het proces voor de andere as labelen van de draden, SWITCH_3, SWITCH_4.
De laatste motor waarmee de op-neer beweging van de hand pakte hebben niet een Hekschakelaar, dus je alleen hoeft te vinden 2 draden van de motor.
Wanneer u welke switch is heks weet, kunt u open te stellen het motor vervoer (afbeelding 11) en snijd de draad van de X-as, die gaan van de eerste switch aan de motor en de draad die van de motor naar de andere Hekschakelaar gaat. Sluit de draden van de eerste switch naar de tweede. Ook moet u twee lange draden van elke draad van de motor en het label hen als AXIS_X. Herhaal dit proces voor de Y-as en de motor draden labelen terwijl AXIS_Y. afbeelding 13 het diagram is van hoe de schakelopties en de motor moeten zijn aangesloten nadat u hen hebt gesneden.
Vervolgens vinden de LED en licht sensor (afbeelding 14). We gebruiken hen om een gebeurtenis in de arduino die stuurt een bericht naar de client die hij won te activeren. Ze zijn gemonteerd aan de kant van de glijbaan waar u de dingen die je greep neerzetten. Neem ze uit en vervang ze met een IR LED en photointerupter. Het probleem was toen ik de lichtsensor die de arduino interrupt willekeurig en langzaam, gebruikte vuurde dus heb ik besloten de photointerupter en de IR LED in plaats daarvan gebruiken. Als uw photointerupter van een muis is en 3 pinnen heeft is het veilig om te veronderstellen dat de middelste pin de 5 v-pin is en de andere twee GND pinnen zijn. Deze photointerupters hebben in feite twee photointerupter in hen. Het is omdat ze twee waarden moeten voor het berekenen van de positie en de snelheid van de muis. Het heet quadrature codering. We gebruiken slechts één. Dus soldeer één draad naar de 5 v-pin en de andere naar een GND pin.
Neem wat jumper draadjes, snijden en strippen ze. Volgende snijden van de gelabelde draden strippen hen ook, sluit een jumper draad aan elk en hen veilig met krimp buis. Sluit nu de motor draden aan de motorcontroller en de rest van de draden zoals wordt weergegeven in het diagram (foto 19).