Stap 3: App uitvinder
De App die ik MIT App uitvinder, zijn gratis en vrij gemakkelijk gebruikte te leren/gebruik maken. Ik moest eerst de App schermen/afbeeldingen maken - dit kan worden gedaan in photoshop enz. Het maakt het gemakkelijker in App uitvinder hebt u alle onderdelen die deel van de schermen als aparte afbeeldingen/bestanden uitmaken.
App uitvinder heeft twee weergaven, theres het tabblad 'Ontwerper' voor de front-end visuele spullen en het tabblad 'Blocks' voor de code.
Via het tabblad 'Designer' ik de app schermen opgebouwd. Één kwestie die ik vond is dat het onderdeel bluetooth over meerdere schermen werkt niet, zodat na het scherm 'Welkom' alle anderen (verbinding, RGB, kleur temp, alarm) alle zijn gemaakt in het zelfde scherm - effectief lagen dat ik aan/uit te schakelen.
De belangrijkste instrumenten die ik heb gebruikt zijn voor de 'lay-out/alignment' en 'canvas'. Een canvas is een aanraking gevoelig gebied, die u als een afbeelding weergeven kunt.
Zodra de visuals ingesteld zijn, zijn tijd om te schakelen naar het tabblad 'Blocks' en de code schrijven. Ik zal beschrijven in korte, buts zijn waarschijnlijk gemakkelijker als u mijn bestand App uitvinder importeren en heb een spel rond jezelf...
Deze eerste blokken zijn voor de schermen van de verbinding. Om de App te proberen automatisch verbinding maken met de Arduinos bluetooth-module die ik maak en een variabele ingesteld op het adres van mijn HC06. Ik gebruik een timer te wijzigen van de achtergrondafbeelding, terwijl het is aangesloten. Als verbinding lukt dan laadt het de kleur temp scherm omhoog. Als de bluetooth geen automatisch verbinding maakt, moet u op de knop 'verbinden apparaat'. Dit zal omhoog een lijst van alle de bluetooth-apparaten, die uw telefoon kunt zien brengen. De opdracht 'bluetoothclient1.connect' gebruikt het apparaatadres dat u te verbinden met uit die lijst selecteren.
Deze blokken bepalen wat er gebeurt wanneer u elk van de menuknoppen touch - tussen RGB wisselen, kleur temp en alarm. Als ze zijn aangeraakt wordt de toepassing visuele lagen worden omgezet in- en uitschakelen. Dat wil zeggen wanneer u onttrekt de RGB-menuknop er wordt overgeschakeld naar de achtergrondafbeelding van het doek van de knoppen naar de donkere pictogram, wordt op de RGB-scherm en de andere uitgeschakeld.
De power en helderheid controle wordt gedeeld door de RGB- en kleur temp schermen. Om de Arduino te weten welke LED's te controleren, moet ik om het te vertellen welke scherm wordt geladen. Een tekenreeks in de notatie (scherm)? door uw telefoons bluetooth opdracht BluetoothClient1.SendText wordt verzonden.
Dit blok stuurt de tekenreeks (kracht)? wanneer de machtsknoop wordt onttrokken.
Deze blokken beheren de kleurtemperatuur. Wanneer u het doek raakt, wordt de Y-coördinaat van het punt van uw Aanraking gebruikt om de variabele 'cool' te stellen. De Y-waarde wordt gedreven door de pixelgrootte van de doek, zo is in mijn geval een waarde tussen 0 en 450. Ik gebruik de multiplier te zetten dat in een bruikbare PWM-waarde (0-255). Ik verzend een tekenreeks met deze waarde en een id in het formulier (Tempvalue)?.
Soortgelijke blokken als hierboven, maar voor het besturingselement helderheid. Met behulp van de X-coördinaat deze tijd en verschillende multiplicatoren aan de variabele 'Bright' instellen op een waarde tussen 10 en 100.
Deze blokken zijn voor het RGB-besturingselement. Er is een commando genaamd 'GetPixelColor' die kan worden gebruikt om een RGB-waarde van de pixel dat is uw vinger aan te raken. Het output de waarde met een extra 255 eind voor sommige reden, dus ik doe een beetje van het werk om de waarde in de notatie (RGBredvalue.greenvalue.bluevalue.)? Opnieuw is dit vervolgens aan de Arduino, maar met RGB verzonden als een id in de tekenreeks.
De volgende sectie van de blokken is voor de alarminstellingen. Het eerste blok bepaalt wat er gebeurt wanneer u touch/Sleep de zon op en neer. Nogmaals, de 'get huidige X en Y'-opdrachten worden gebruikt om een waarde voor waar je vinger is en veranderen van de achtergrondafbeelding afhankelijk van de hoogte van de zon. De suns positie ook stuurprogramma's of het alarm is ingeschakeld of uitgeschakeld, dit is verzenden via bluetooth.
Wanneer u tikt of klaar bent met het verplaatsen van de zon brengt het Plukker van de tijd dat u de alarmtijd van een in te stellen. Het grootste deel van deze volgende blok is met behulp van de huidige tijd uit hoeveel milliseconden er tot zijn alarm instelling te werken. Deze waarde wordt vervolgens verzonden naar de Arduino
In de volgende stap behandel ik hoe de Arduino leest en gebruikt de snaren...