Stap 4: Code
Dit is de code voor het maken van de shift-registers tellen van 0 tot 99 en lus. Merk op hoe de vergrendeling eerst heeft te laag is, stellen vervolgens verschoven uit op, vervolgens set hoge opnieuw. De hendel is wat laat de registers om hun positie tussen klokcycli te behouden. Het tweede cijfer komt eerst omdat het register 1 ingestuurd en vervolgens door 1 byte verschoven out 2 registreren als cijfer een neemt zijn plaats.
#define klink 4 Dit is de hexadecimale waarde van elk getal dat is opgeslagen in een array door index-num int i; VOID Setup {} void loop {}
#define CLK 3
#define gegevens 2
byte digitOne [10] = {0x6F, 0x09, 0x73, 0x3B, 0x1D, 0x3E, 0x7C, 0x0B, 0x7F, 0x1F};
byte digitTwo [10] = {0x7B, 0x11, 0x67, 0x37, 0x1D, 0x3E, 0x7C, 0x13, 0x7F, 0x1F};
pinMode (klink, uitvoer);
pinMode (CLK, uitvoer);
pinMode (DATA, uitvoer);
}
for (int i = 0; ik < 10; i ++) {}
for (int j = 0; j < 10; j ++) {}
digitalWrite (LATCH, laag);
shiftOut (DATA, CLK, MSBFIRST, ~ digitTwo[i]); digitTwo
shiftOut (DATA, CLK, MSBFIRST, ~ digitOne[j]); digitOne
digitalWrite (LATCH, hoge);
delay(500);
}
}
}
Dat is alles voor shift registreert!