Stap 4: De Code
Altijd test (compileren) de code voor het uploaden van het aan de Arduino Board.
Wanneer u de code naar de arduino uploadt moeten de servo's niet verplaatsen totdat u de joystick.
CODE:
#include < Servo.h >
Const int servo1 = 3; eerste servo
Const int servo2 = 10; tweede servo
Const int joyH = 3; L/r-Parallax analoge stick
Const int joyV = 4; U/D Parallax analoge stick
int servoVal; variabele te lezen van de waarde van de analoge pin
Servo myservo1; maken van servo-object om te bepalen van een servo
Servo myservo2; maken van servo-object om te bepalen van een servo
VOID Setup {}
Servo
myservo1.attach(servo1); hecht de servo
myservo2.attach(servo2); hecht de servo
Inizialize serie
Serial.begin(9600);
}
void loop {}
Joystick weergavewaarden via de seriële monitor
outputJoystick();
Lees de horizontale joystick waarde (waarde tussen 0 en 1023)
servoVal = analogRead(joyH);
servoVal = kaart (servoVal, 0, 1023, 0, 180); schaal om het te gebruiken met de servo (resultaat tussen 0 en 180)
myservo2.write(servoVal); stelt u de positie van de servo volgens de geschaalde waarde
Lees de horizontale joystick waarde (waarde tussen 0 en 1023)
servoVal = analogRead(joyV);
servoVal = kaart (servoVal, 0, 1023, 70, 180); schaal om het te gebruiken met de servo (resultaat tussen 70 en 180)
myservo1.write(servoVal); stelt u de positie van de servo volgens de geschaalde waarde
delay(15); wacht tot de servo om er te komen
}
/**
* Weergavewaarden voor joystick
*/
ongeldig outputJoystick() {}
Serial.Print(analogRead(joyH));
Serial.Print ("---");
Serial.Print(analogRead(joyV));
Serial.println ("---");
}