Stap 1: Anachronistische objecten: ontwerpen van een apparaat dat nooit Was
Wanneer ik uiteengezet te ontwerpen voor de Apple II-horloge, ik oorspronkelijk gepland om te maken een trouwe kleine replica van de klassieke machine in een vormfactor van pols-en kleinbedrijf. Hoewel het onderzoek naar het ontwerp begon ik vragen als ik echt wilde maken van een miniatuur, of iets geheel nieuws? Ik afgerekend op de laatste. Het ontwerp zou een werken-apparaat, zwaar geïnspireerd door de vormfactor van de volledige grootte-computer, maar het zou ook een fantasierijke verkenning van een wearable tech-wereld dat begon lang voordat we hadden de technologie om dit te doen op een zinvolle manier. Rekenmachine horloges zijn al per definitie een pols gedragen computer, en zijn vrij keurig, maar er is gewoon iets wat zo aantrekkelijk over het idee van een kleine pols gedragen CRT. Ik wilde ook mijn nieuwe 3D modeling vaardigheden evenals, duwen zodat een redelijke ingewikkelde behuizing gebouw een leuke was uitdaging.
Loopt het BASIC?
Hoewel de MCU ik gebruik op een zinderende (naar maatstaven van de vroege jaren 1980) 72 MHz draait, zijn de horloge functies meestal een parodie op de moderne Apple Watch. Mijn versie houden en weer te geven van de echt-tijd en de datum, de rest van de UI is meestal voor de lol. Ik overwoog besteding van de tijd toe te voegen een BASIC interpreter (Woz de Integer Basic of misschien Tiny Basic), maar het rendement op mijn tijd zou worden afneemt. Ik heb ongeveer 3 weken terloops bezig met de zaak design en fundamentele circuits en nog een week op de graphics en de software.