Stap 7: 1,2,3, animatie!
Toen u koos etalage "Animatie" de 3D veranderd. Er zijn nu drie vakjes aan de onderkant van het venster. Dit is hoe wij de controle van de animatie. Het eerste vak "Tijd" is een uitgang, toont de waarden van de variabele $t. Het belangrijke vak is "Stappen", we Typ in dit vak het aantal stappen in onze animatie. Ik heb 360 ingevoerd. Nu zal de $t beginnen bij 0 en voeg 1/360 voor elke stap. Dat betekent dat elk frame met 1 graad wijzigt ($t * 360 = > 360 * 1/360). Het volgende vak voor ons is "FPS", wat voor Frames Per seconde staat. Dat bepaalt de snelheid van onze animatie. Ik Toon dat het ingesteld op 20. Als een wordt het ingesteld op 10, zal de animatie tot 1/2 de snelheid vertragen. In werkelijkheid, deze waarde is minder belangrijk dan 'Stappen'. Dit is een zeer eenvoudige animatie. OpenSCAD kan houden met de real-time verwerking. Voor ingewikkelde vormen/systemen wordt de FPS irrelevant. OpenSCAD niet bijhouden en een real-time niet zien. Ik heb de animaties waar elk frame duurde 20 of 30 seconden om te renderen. Maar niet alles is verloren! Men kan het selectievakje "Dump foto's". OpenSCAD zal renderen van elk frame en op te slaan in een bestand. Het geeft de bestanden sequentieel namen, men kan het gebruiken van een programma zoals VirtualDub om een real-time video van die beelden. Ik zal het schrijven van een Instructable hierover animaties met behulp van deze techniek.