Stap 7: Nu zijn We in de HOOFDLUS
Maar we zijn niet klaar om nog lopen. Tot nu toe, we hebben gedefinieerde begrippen en globale waarden, geschreven een paar functies, instellen van de hardware en software, lees in het programma en nog...
We moeten de lokale variabelen definiëren. Dit zijn variabelen die alleen zal worden gebruikt in de hoofdlus. Ze worden gebruikt voor:
Variabelen die worden gebruikt in geluid/mond verwerking, zoals de grenzen van de ADC ingang voor verschillende bewegingen van de mond en de tekenreeks voor de servo-opdracht...
De speler-object zijn de arrays die de tijd en de acties van het script voor een bepaalde "speler" bevatten. Een speler uitvoert een opdracht gelijktijdig met andere opdrachten. In de pinguïn, zijn hoofd kon worden op zoek naar links terwijl zijn juiste flippers golven. Vandaar, twee acties, twee spelers. (Pssst, het is niet echt gelijktijdig; het is tijd snijden)
De variabelen van het bevel van de beweging zijn de index van de opdracht (alles moet worden gedefinieerd!) en een buffer die het programma geheugen aanleg is gekopieerd.
Sync. scripts zijn een speciale functie van de taal die Animatron8.3 wordt uitgevoerd. Twee of meer verschillende scripts in zoveel spelers kunnen worden geprogrammeerd om te wachten op elkaar, waardoor gesynchroniseerde bewegingen
Willekeurig afspelen - een andere index gebruikt bij het willekeurig selecteren van een actie. Nuttig in de pinguïn wanneer u verschillende hoofd of romp scripts schrijven en wilt willekeurig selecteren om te worden uitgevoerd. Wanneer ik de pinguïn Toon, ik commentaar geven dat er een geest van haar eigen. Ik weet nooit wat hij gaat doen. Er zijn dagen als ik niet weet wat ik doe!
Opdrachtindex - u zal definiëren alles!
Pauze/random onderbreken - intermediaire variabelen die worden gebruikt voor het berekenen van de werkelijke tijd om te pauzeren wanneer geïnstrueerd om willekeurig onderbreken.
Lus - de hoofdlus wordt gebruikgemaakt van deze variabele. Het wordt gewoon "while(NotDone);".
Controle variabelen onderbreken - dit zijn variabelen die zijn ingesteld met een digitalRead van de pinnen aangesloten op de schakelaar, en gebruikt om te bepalen of de schets moet worden onderbroken.
"Define eerste stap" definieert belangrijke variabelen. Het definieert de eerste speler en het is ingesteld als het script start of MainScript (besproken in de Lees-A-Code-functie). Een 'stap' dichter bij hardlopen!