Om te leren hoe te maken van 3D-beeldbewerking met behulp van de onlangs vrijgegeven 3D beeldvorming met behulp van Autodesk vangst. Delen lessonw geleerd en tips.
Procedure:
Neem foto's rond het object. Houd de camera dicht bij je lichaam te zorgen voor stabiliteit. Lopen rond het object en blijven fotograferen, Autodesk vangst opleidingsvideo's suggereren 20 rond het object en ongeveer 10 meer rond 45-graden hoek vanaf de bovenkant. Ervoor te zorgen dat de gerichte object altijd binnen bereik van de lengte is. Ruime ruimte dus om ervoor te zorgen. Probeer te schieten van de foto's op dezelfde afstand tot het beperken van vervorming. Elke digitale camera kan worden gebruikt. De hogere kwaliteit foto's, hoe beter.
In Autodesk vangst, nieuw project te maken. Slepen en neerzetten van alle foto's in één of enkele keer. De beelden van het proces. Bewerken en snijd de overtollige delen af. Voltooide beelden opslaan. Houd goede beelden opslaan een paar keer zodat je niet verloren uw waardevolle werk.
Les geleerd:
* Door het object in een verhoogde tabel, zou het object snel geïsoleerd van het andere object.
* Door zou het object in heldere en natuurlijke verlichting omliggende, met flits wordt geëlimineerd produceren betere beelden.
* Tijdens het bewerken, vond ik de beste manier om de omringende beelden te verwijderen is om hem aan bovenaanzicht. Tekenen van een lazzo rond de belangrijkste
object. Normaal gesproken zou het te selecteren. Maar tot mijn verbazing, benadrukt het alles behalve de beelden binnen. Dus was ik in staat om te verwijderen van de ongewenste afbeeldingen met één pennenstreek. Deze truc opgeslagen mij meer dan 1 uur van het werk van eerdere proces. De online versie is erg traag, dus nemen uit een enorme hoeveelheid ongewenste afbeeldingen een zeer groot probleem is... Volgende ik zetten zijaanzicht op, en maken het vak van een rechte lijn te verwijderen van de ongewenste bodemgedeelte. Dus in theorie, kon ik het verwijderen van alle ongewenste beelden in 2 stappen.
* Het zou helpen als er contrast in kleur / schaduw in het object.
* Ook diep concave vorm misschien niet voldoende licht krijgen.
* De huidige versie weergegeven om probleem voltooiing van het bodem-oppervlak te hebben. Ik nog steeds mijn tests. Het bodem-oppervlak nodig verlichting. Een diffuus licht op de bodem zou helpen. Ik gebruikte 15-LED flitslicht te schitteren op een verhoogde-object.
-De gebruik van flitser lijken te maken het ergste. Object dat glow lijken te maken het moeilijk om 3D-afbeelding te maken.
* Nemen foto in het daglicht zou kunnen hebben. Te sterk licht kan werpen schaduw op delen met holle functies. Ik denk dat gelaatstrekken zijn oke. Ik ben zeker Autodesk jongens werken hard aan het verbeteren van de vangst. Bezoek www.123dapp.com/catch om te zien dat andere gebruikers ingediende monsters.
* Vangst verschijnen graag een voetstuk vlakke verwijzing.
* Een vriend op TechShop zei hij gescand 3D-beelden en deze importeren in Autodesk Inventor en snel repareren het detail. Het bespaart hem nog een hoop tijd te vergelijken als hij zou beginnen vanaf nul. De dimensie en de verhouding zou zeer goede hulp.
* Ik heb geen zorgen over de barbecue-stick die ik gebruikt om te verhogen naar speelgoed-object te maken. De stok ging niet krijgen gevangen door Catch. Het zou toch makkelijk te nemen. Maar ik denk dat het verhoogde object gecompromitteerd met de platte reference base.
* Pure bolle vorm zijn het eenvoudigste object maken 3D-beeldbewerking. Zie het voorbeeld van grote ei. Het detail tekening op het oppervlak van het ei was verrassend leuk.
* Hoewel de Fuji Apple (zie foto) meestal bolle vorm is, deed het niet hebben genoeg mogelijkheden op het oppervlak. Ik denk dat het is waarom de apple afbeelding niet heel ronde en glad was.
* De houten kom (zie foto) is de beste ooit. Het enorme holle oppervlakte wordt zeer goed gerepliceerd. En het heeft de oppervlakte onderkant ook heel goed gerepliceerd. Hieruit we geleerd dat Concave vorm zijn ok. De houten korrels en vorm rand helpt. De heldere lichte glans beneden de concaaf oppervlak van de kom helpen ook.
* Het kan worden waargenomen dat de houten kom leek te hebben geholpen een beter beeld van de tabel en kop krijgen. Deductieve redenering, zou een goede tabel en kopje het hoofdobject helpen.
* De corql deed niet helemaal kwam goed. Het detail van elke tak waren niet vrij is vastgelegd.
* Op dit punt, worden ruime verlichting, contrast (zoals geruit of ontdaan van shirt), constrst achtergrondkleur en textuur van het oppervlak (houtnerf) aangeduid als enabler voor goede beeldvorming. Vermijd donkere shirt, dezelfde kleur aan een zijden van de rechthoek, flash, donkere binnenzijde, donkere concaaf oppervlak, donkere interieur of schaduwen, één kleur (alle glas, helemaal wit, etc). Maak meer foto's rond moeilijk oppervlakken.
Commentaar:
De eieren kwam niet zo glad als het origineel. Om eerlijk te zijn, dit is mijn een van de eerste praktijken en mij did niet voeren zoveel foto's zoals voorgesteld door de trainingsvideo. Ik ben erg onder de indruk van het resultaat zal veel meer doen en post ze hier.
Volgende Experiment:
Een appel op een barbecue-stick te verhogen en houden met de standpunten van laterale-, boven- en onderkant.
Meer lessen te komen. Houd in uw favorieten en terug te keren.