Stap 8: Arduino Software
Zodra het programma gestart en alles wordt geïnitialiseerd in de setup begint de Arduino wachten voor seriële input beschikbaar. Wanneer een opdracht, één byte, wordt verzonden vanuit de app de Arduino slaat de opdracht, een '1', '2', of '3', en dan beslist of zet het scherm neer, omhoog of annuleren van de huidige beweging. Dit besluit is gebaseerd op twee dingen, eerst als de opdracht een 1, 2 of 3 was. Ten tweede, welke positie het scherm is al in, op basis van de potentiometer (potmeter) lezing. Als het scherm is een omlaag opdracht is ontvangen de Arduino Hiermee schakelt u de motor in de omlaag richting en begint met het toezicht op de uitvoer van de pot. Wanneer de waarde van de pot de lagere drempel raakt de motor stilstaat en we lus terug naar het begin, een andere opdracht te wachten. Als het scherm is uitgeschakeld en de opdracht ontvangen was dan de processen is hetzelfde voor neer met uitzondering van de motor wordt gestopt wanneer de pot bereikt de bovenste drempel. Als er een '3' wordt ontvangen, terwijl de motor draait het stopt met de beweging en het programma begint opnieuw vanaf het begin. Een andere keer die een '3' wordt ontvangen wordt genegeerd. Alle andere seriële opdrachten of combinaties, scherm omhoog met het commando of scherm naar beneden met beneden opdracht, worden genegeerd en de Arduino houdt het controleren van de seriële poort voor opdrachten.
Als met de motor testprogramma zul als uw motorische controle-shield gebruik van een andere bibliotheek je alle motor aanroepen in het programma corrigeren. (De motor shield bibliotheek is bijgevoegd naar stap 4.)
Waarschuwing: als u een scherm met een verschillende hoogte u de drempels in het programma om te voorkomen dat overschrijding van de omhoog en omlaag posities moet kalibreren!