Stap 2: In ontwikkeling...
In wezen LEDs knipperen op bepaalde tarieven te gaan samen met bepaalde stemmingen of de hersenactiviteit. U kunt stimuleren of of die specifieke soorten hersenactiviteit die entrainment heet te verbeteren. Naast de knipperende lichten, kunt u geluiden te stimuleren. Als u iets anders gooide geluiden tegelijk in elk oor spelen, krijg je een pak slaag effect dat binaural effect heet. Weten hoe je die exacte frequenties en de snelheid van de knipperende lichten toe te passen is de sleutel tot de hersenen-machine.
Dus ik gedownload de open source code voor de hersenen Machine(officially Sound and Light Machine?).
Het was geschreven voor een ATtiny2313 dus codering een beetje anders dan de programmering voor de Arduino is.
De logica lijkt vrij eenvoudig.
Ik vond er een poging tot replicating de hersenen-Machine met Arduino. Het werd een paar jaar geleden opgericht en de code niet wilt compileren meteen wanneer gebruikt op mijn bord Flora. Lezen gaf enig inzicht over hoe de codewijzigingen aanpak.
Dus is hier wat ik begon te doen.
Adafruit Flora en Neopixels
Ik dacht dat de Neopixel "knipperende ogen" animatie lijkt interessant zijn om te mengen met het knipperende LED-ring effect. Ik weet niet of dat echt wordt toegevoegd of afbreuk aan de entrainment doet.
Ik nam de voorbeeldcode voor de bril voor Neopixels en veranderde het voor het uitvoeren van de ECTO één kleurenmodus.
Ik vond de variabele voor de overwegend groene kleur-regeling en veranderde het, dus ik krijg een rode kleur-regeling. Ik denk dat ik lees dat ergens dat rode lijkt te zijn de meest effectieve kleur voor entrainment. Mr. Altman heeft een ander project met zijn Neurodreamer slaap masker, waarvan ik denk gebruik multicolor lichten dat. U kunt controleren dat uit en beha-ify/bro-ify die.
Rommelen met de rest van de code voor het knipperen, animatie en kleur verschuiving zou vereisen een verder inzicht in de bit manipulatie voor de RGB-waarden.
Ik probeerde te versnellen van alle de lussen en eventuele gedwongen vertragingen in de code te beperken. Ik denk dat je echt moet doen sommige berekeningen om te zien als de knipperende gegenereerd is echt matching omhoog met de voorgeschreven tarieven voor de hersenactiviteit.
Ik heb het dus niet samengevoegd met het patroon van de 14 minuten van hersengolven cycli nog.
Geluiden
De bibliotheken van de standaard arduino maakt het geschikt voor het afspelen van één geluid tegelijk. Het is monofone dus een Toon wordt gespeeld voor een reeks duur. Het moet worden afgesloten voordat de volgende opdracht van de tint kan worden verleend. Zodat je niet echt de echte binaural ervaring met de stereo hoofdtelefoon of dubbele sprekers krijgen. Misschien het toevoegen van een goed bestuur/MP3 speler board zal helpen bij het oplossen van dit probleem.
Er zijn sommige andere bibliotheken die er die creatief maken gebruik van de andere timers aan boord die toestaan de Arduino te gelijktijdige tonen produceren. Ik heb niet gekeken naar deze nog opnemen.
De oorspronkelijke hersenen-Machine is bedoeld om te worden gebruikt als een volledig meeslepende apparaat, dus de wikkel rond glazen. Stero hoofdtelefoons worden vervangen door de piëzo-zoemer luidsprekers. U kunt ook een aantal kleine luidsprekers voor betere betrouwbaarheid.
Dus ik weet niet wat te zeggen wat u moet doen om de hersenen-Machine beha een meeslepende ervaring. Gelukkig zeilen?