Stap 2: Beeldhouwen de vaste-pose "beelden"
Vervolgens is het tijd om het beeldhouwen van de vaste-pose beelden.
1. in geval van Durga, omdat ik deed deze voorzichtig vooraf plannen op papier, ik begon met het gebruik van een CAD-programma zeer nauwkeurig model van haar verhoudingen, en vervolgens verhuisd naar een 3D-sculpting programma biologisch model alle oppervlakte details. Als u hebt gepland uit uw actiefiguur in groot detail op papier, helpt dan het houden van uw verhoudingen exacte u om uw ontwerp zoals u het hebt ontworpen, en model het precies dezelfde manier als u in 3D uitvoeren. Als u dingen in detail op papier (of als uw ontwerp niet zo ingewikkelde) niet hebt ontworpen, kun dan je beginnen direct het modelleren van het standbeeld van uw actiefiguur.
2. in geval van de Leeuwenpoort, ik begon met minimale potlood planning en het beeld direct gemodelleerd. Ik gebruikte foto's van leeuwen staan, lopen en zitten aan het model van de gewrichten voor maximale verkeer, en foto's van leeuwen en Leeuw anatomie verwijzingen gebruikt om ervoor te zorgen nauwkeurige verhoudingen.
3. hoe u uw tijd verdeeld tussen modeling programma's zal afhangen van uw ontwerp. Het standbeeld van de Leeuw werd gebeeldhouwd zonder een CAD. Echter sommige van Durga van versieringen was gemodelleerd in CAD. Verschillende van haar wapens (zoals haar trident, zwaard, discus en fireball) waren ook gemodelleerd in CAD. Haar armen (met inbegrip van haar armbandjes en armbanden, maar niet met inbegrip van haar handen) werden gemodelleerd in CAD.
Wat betreft de software is er een verscheidenheid om uit te kiezen. Voor organische modelleren kunt u Sculptris, Blender, ZBrush, Meshmixer, Maya, en meer. U kunt voor CAD modelleren, SolidWorks, Inventor, of een ander programma dat u bekend met bent.