Stap 3: (optioneel) maken een gevectoriseerde beeld van een bitmap
Een 3D-printer wordt niet afgedrukt als een inkjet of laser printer doet: het pixel voor pixel niet trekken, maar de printerkop beweegt in lijnen, recht of gekromd. Dit betekent dat uw foto ook heeft bestaan in de vorm van lijnen en curven, niet als rastered afbeelding. Het proces van het omzetten van een "normale", rasterafbeelding (zoals PNG, JPG en BMP) om een vector-formaat heet "tracing".
Als uw silhouet al in sommige standaard vector-formaat, zoals SVG is, kunt u deze stap overslaan. Als dat niet het geval is, er zijn verschillende softwarepakketten die u gebruiken kunt om te transformeren uw afbeelding aan een vector-formaat. Bent u de gelukkige eigenaar van commerciële software zoals Adobe Illustrator, kunt u om ze te gebruiken. Ik ben niet, dus ik gebruik de open sourcesoftware Inkscape, een gratis (als in "gratis bier" alsook in "vrije meningsuiting") vector tekenprogramma beschikbaar voor alle belangrijke besturingssystemen (Zie http://www.inkscape.org). In dit programma ik niet alleen gebruiksspel het beeld maar ook de tekst, "Malta" toegevoegd.
Ik zal een korte beschrijving van hoe ik gebruiksspel het beeld ik gebruikte--afhankelijk van uw afbeelding, moet u mogelijk een andere vectorizing methode of verschillende parameters gebruiken. Als dingen lastig met uw beeld krijgen of wil je een meer gedetailleerde beschrijving van deze stap, gelieve te verwijzen naar deze tutorial over het traceren van bitmapafbeeldingen in Inkscape:
Inkscape gebruikt, ik heb voor het eerst geïmporteerd mijn zwart / wit bitmap met behulp van "Importeren..." in het menu "File"--de opties voor het importeren van de standaard normaal zal boete doen. Ik vervolgens de geïmporteerde bitmap geselecteerd en koos "Trace Bitmap..." in het menu "Pad". U zal worden aangeboden verschillende tracering methoden en parameters; met vele silhouet bitmaps, is de standaardmethode "Helderheid cutoff" zal boete doen. U kunt uitproberen met verschillende waarden voor "Drempel", zien van de resultaten in het voorvertoningsgebied op het recht na te klikken op "Bijwerken" of "Live Preview" activeren. Wanneer u tevreden met de resultaten zijn, klikt u op OK om te traceren van de bitmap. Daarna zul je de getraceerde vectorvorm op de top van de geïmporteerde bitmap (kunt u zien dat na het klikken en verplaatsen de vectorvorm). Als u wilt, schrap enkel de bitmap.
Als u er niet in slagen om een fatsoenlijke gevectoriseerde shape te maken, u kunt uitproberen van verschillende tracering methoden en parameterwaarden, of verwijzen naar de hierboven genoemde tutorial--er zijn te veel opties om de tracering uit te leggen hen in dit instructable.