Stap 10: Groter project: een eenvoudige dobbelstenen
OK, in deze laatste stap zullen we het scherm te gebruiken als een dobbelsteen. Een knop die is aangesloten op een ingang zal helpen ons randomize de nummers.
Willekeurige getallen zijn iets vreemds voor de chip... In dit geval zal het programma tellen getallen van 1 tot 6 in een (zeer snel) lus, terwijl een knop is ingedrukt. Zodra de knop wordt vrijgegeven, blijft het laatste nummer op het scherm. Als gevolg van de snelle uitvoering snelheid is het bijna onmogelijk te krijgen het nummer we willen. Druk op de knop opnieuw om te bladeren de lus opnieuw... Push reset als u wilt zien van de "Welkom" scherm weer.
De bedrading van het scherm lijkt dan de vorige stap. We zullen het toevoegen van een pull-down-knop op de poort P3.5.
In deze stap, de code en HEX bestand zijn gekoppeld.
Hoe het werkt? Ten eerste, wij een welkom bericht weergeven. Het programma wacht op een laag niveau op P3.5. Zodra deze knop is ingedrukt, het programma wordt weergegeven één, twee, drie... in een lus, totdat de knop wordt vrijgegeven. Het laatste nummer blijft op het scherm, waarna het programma wacht weer voor een nieuwe druk op de knop P3.5. Dus het is niet een echte random generator, aannemen we gewoon dat de gebruiker kan geen druk op de knop tijdens de dezelfde hoeveelheid tijd...