Stap 10: Wii verbinding & experimentator de poort
Een Wii Nunchuck/Classic/Classic Pro controller aangesloten is gelegen aan de rechterkant van de top PMC bestuur. Er zijn ook twee optionele "pull-up" weerstand pads gelegen achter V33 en P12 aan de rechterkant. (Kijk voor de twee sets van de gaten die er als "tron cycli uitzien") Twee 1.1 k weerstanden kunnen worden geïnstalleerd voor volledige compatibiliteit met alle stuurprogramma's voor de controller.
Niet alle Wii controller objecten vereisen deze optionele pull-up weerstanden. Kleur BASIC vereist geen deze pull-ups en is alleen compatibel met Wii Classic/Classic pro controllers als gevolg van de beperkingen van het geheugen.
Opmerking: De controller moet altijd worden aangesloten met het ingekeepte eind omhoog zoals aangetoond in de foto. Aansluiten van de controller in ondersteboven zal leiden tot de Quickstart niet te beginnen.
Van de experimentator poort:
Zijn een rij van vijf verbindingspunten aangeduid, P14, P13, P12, V33, en Vssnet boven de Wii Controller verbinding. Er zijn toegangspunten tot externe I/O pinnen die kunnen worden bediend vanuit BASIC voor controle of het lezen van de informatie van de buitenwereld. Als je gaat om deze poort te gebruiken, is het aanbevolen dat u een vijf pin, mannelijk of vrouwelijk pin header in dit verband installeert.
Een leuk experiment proberen met behulp van deze poort is het regelen van een LED van BASIC.
Steek voorzichtig een LED tussen P12 en V33. (Insert de kortere naar P12 leidde)
Typ in het volgende programma en draaien.
10 VOOR X = 1 TOT EN MET 10
20 OUTA [12] = 0
30 PAUZE 100
40 OUTA [12] = 1
50 PAUZE 100
60 VOLGENDE X
De LED moet flash op en af 10 keer, dan stoppen.
Hier is een gedachte. Als u beheren kunt en leidde van BASIC, u een transistor kunt. Als u een transistor kunt, kunt u een relais. Als u een relay kunt, kunt u bepalen om het even wat. (kwaad lachen)
Het is net zo makkelijk om te lezen van de informatie van de buitenwereld eveneens. Bijvoorbeeld kan een schakelaar worden gelezen met behulp van de opdracht INA .
Lees meer over zowel OUTA en INA in de Kleur BASIC Language Reference.
Hoezo P12, P13 en P14? De Propeller Microcontroller heeft een ton van grote programma's en spellen die zijn ontworpen om te werken met een TV of composiet scherm. Door drie weerstanden aan deze punten toe te voegen, kunt u een videooutputhaven die werkt met AV-in. (Discussie en schema over het toevoegen van het AV-out video circuit kunnen worden gevonden in dit Instructable.)