Stap 3: Schrijf uw eerste Arduino schets!
Hier is de code die knipperen, is ingesloten met behulp van codebender!
We hebben veranderd het Arduino Blink voorbeeld om het knipperen van een LED die is verbonden met een Arduino digitale pin 3 te knipperen gedurende drie seconden. De verbindingen zijn vrij gemakkelijk, zie de bovenstaande afbeelding met breadboard circuit schema.
-----------------------------------------------------------------------------
Zoals u kunt zien op de onderstaande sketch, met behulp van de "/ /"of"/ * * /" kunt u opmerkingen toevoegen in uw code.
Met "const" kunt toevoegen sommige-constanten zijn, typt u "int" Toon ons dat de "ledPin" een nummer is, en voor dit project de nummer 3 is. (const int ledPin = 3;)
De setup-routine slechts éénmaal uitgevoerd na inschakelen, opnieuw programmeren of druk op de resetknop. In het onderstaande programma is het eerste wat dat je doet voor het initialiseren van de pin 3 als een uitgang pins met behulp van de functie pinMode ().
(pinMode(ledPin, OUTPUT);
De routine van de lus () loopt over en weer, voor altijd. In de hoofdlus, kunt u inschakelen of uitschakelen de LED met behulp van de digitalWrite () functie en u kunt "pauze" het programma gedurende drie seconden met behulp van de functie delay(). (3 sec zijn 3000 ms)
-----------------------------------------------------------------------------
Je Arduino board verbinden met uw computer en klik op het punt op de Arduino knop om hem te programmeren met de Blink schets. En dat is het, je hebt je eerste Arduino met de fundamentele Blink schets geprogrammeerd!
U kunt kopiëren/plakken de onderstaande code of klik op de knop "Clone & Edit" voor het opslaan van deze code op uw codebender wolk.
De meeste usefu Arduino functies:
- pinMode (pin, INPUT/OUTPUT); Definiëren als een pin is ingang of uitgang
- digitalWrite (pin, laag/hoog); Een PIN-code ingesteld op laag (0V) of high (5V) logica niveau
- analogWrite (pin, van 0 tot 255); Instellen van een pin met een PWM-waarde (meer hier)
- digitalRead(pin); Lezen van een digitale waarde (0 of 1)
- analogRead(pin); (Lees een analoge waarde (0 tot 1023)
- delay(MS); Onderbreken van uw code voor sommige ms (1s = 1000ms)
- Toon (pin, frequentie); Het spelen van een Toon met een zoemer of piëzo luidspreker (meer hier)
- noTone(pin); Stoppen met het spelen van Toon
-----------------------------------------------------------------------------
Uitproberen zulks!
In de bovenstaande code wijzigen in de vertragingstijd 1s (delay(1000);) en de digitalWrite(ledPin,HIGH); met de analogWrite (ledPin, 100); functioneren. Hoe deze verandert het programma?