Stap 5: Software introductie
Terwijl alles wat de hardware is zeker nodig om onze matrix voor 900 LEDs er professioneel uitzien, ontvangen van de juiste hoeveelheid macht, en zelfs werken correct, zonder dat er iets digitaal vertellen de WS2812 strips welke kleur(en) moeten zij, onze volledige opstelling wordt zeer (No offense bestemd, brmarcum)... anticlimax.
Alle deze LED's zijn uitgevoerd met code die gebruikmaakt van de Marshall Wingerson de PICxel-bibliotheek die is ontworpen voor de Digilent chipKIT planken, speciaal voor de Uno32 en de uC32. De code zelf voor de Snake spel werd geschreven door Tommy Kappenman, stagiair bij Digilent.
Sommigen van u kunnen afvragen, kan ik de programmacode uitvoeren op mijn bijzondere systeemkaart? Het antwoord is (zoals het vaak is) misschien. Er zijn bibliotheken voor zowel de chipKIT boards (die ik hierboven heb genoemd) en de Arduino boards Arduino boards als u de bibliotheek geboden door Adafruit in de Adafruit Neopixel Uberguide, gebruikt hoewel ik persoonlijk niet in de Adafruit bibliotheek genoeg gegraven heb om het vergelijken van de twee bibliotheken te kunnen.
Het grotere probleem dat u zou tegenkomen is geheugen. De chipKIT bibliotheek houdt spoor van elk van de 900 LEDs dynamisch met 3 bytes per LED in RGB-modus of 4 bytes per LED in HSV-modus. Op 900 LEDs, is dit gelijk aan die overal van 2.7 kB tot 3.6 kB RAM-geheugen.
Een chipKIT Uno32 heeft 16 kB RAM beschikbaar en een uC32 heeft twee keer zoveel RAM, dus dit geen probleem op het einde van de chipKIT is.