Stap 3: Frame en de Arm Design
Zoals vele opmerkelijke Instructables over dit onderwerp heb gezegd de gemakkelijkste manier om de lenzen van het echte leven in de digitale wereld is door het nemen van foto's en traceren van de lenzen op papier. Het CAD-bestand kan vervolgens worden uitgeprint 1:1 en terug ten opzichte van de werkelijke lenzen. Ik herhaalde dit totdat ik ervan overtuigd was dat ik had nauwkeurig afgebeeld de lenzen.
Aangezien ik graag het uiterlijk van de Ray-Ban van die ik gekocht probeerde ik trouw dat algehele frame ontwerp zo goed blijven. Dus ik nam foto's van de frames en probeerde ze te converteren naar de digitale wereld ook. Mijn plan was om de voorste frames uit 3 laser gesneden stukken hout. Het middelste segment zou alleen groter dan de lenzen en de buitenste segmenten zou net iets kleiner dan de lenzen zodat wanneer verlijmd ze de lenzen zou omsluiten. Ik zou ook laser gesneden van de armen en de scharnieren van de bril.
Deze aanpak betekende dat ik niet zou moeten machine om het even wat en niet zou moeten opwarmen mijn frames of lenzen om een goede pasvorm. Het nadeel hiervan is dat als ik ooit mijn lenzen terug wil ik hoefde te vernietigen mijn frames.
Frame Design
- De afbeelding importeren frames, proberen om zo vierkante mogelijk bij het nemen van de foto van hen
- Teken de omtrek van frames
- Extruderen omtrek van Frames
- De afbeelding importeren van lenzen
- Teken de omtrek van lenzen
- Offset overzicht van lenzen of iets groter (midden segment) of iets kleiner (buitenste twee sneetjes)
- Diepte-cut omtrek van lenzen van frames extrusie
- Terug Frame alleen toegevoegd uitsparingen voor scharnier bevestiging
Arm Design
- De afbeelding importeren van arm, opnieuw proberen om zo vierkante mogelijk
- Tekenen en extruderen overzicht voor arm
- Toevoegen van uitsparingen voor scharnier bevestiging
Scharnier Design
- Eerlijk gezegd ontworpen heb ik gewoon een beetje een scharnier dat zag er goed
- Zie detailontwerp scharnier in de volgende stap