Stap 6: Freehand 3D-objecten maken in ruimte
De mogelijkheid om freehand tekeningen te maken is ruimte is waarschijnlijk de meest gevierde functie van de 3D printing pen. Het is ook de moeilijkste. Het maken van tekeningen in de lege ruimte is uiterst moeilijk. Je moet heel veel oefenen voordat kun je mooie vormen zoals degene die u ziet in de advertenties. Zo niet worden ontmoedigd als uw eerste pogingen niet erg goed uitzien.
Om te beginnen een 3D schets, moet u beginnen met een solide ankerpunt. Maak een grote punt van plastic op het papier. Langzaam tilt u de pen vervolgens in de lucht tijdens het uitdrijven op de langzame snelheid. U wilt uw hand verplaatsen op dezelfde snelheid die de extruder uit de plastic duwt.
Om een rechte lijn, houden het lichaam van de pen in overeenstemming met de plastic en heel zachtjes trekken. Een kleine hoeveelheid spanning, blijft de regel van kunststof rechte terwijl het koelt. Wanneer u het punt waar u de lijn naar het einde bereikt, stoppen extruderen van kunststof en houd de pen nog voor een paar seconden. De plastic moet afkoelen en resolidify voordat het eigen gewicht kan ondersteunen. U kunt de plastic sneller afkoelen door zachtjes blazen op het of door het hebben van een kleine ventilator op uw werkgebied gericht. Zodra de plastic heeft verstokt, dient u de pen weg te trekken. Het gesmolten plastic in de verstuiver kan weglaten een klein punt of trail in een tekenreeks uit de pen. U kunt dit uitschakelen met schaar of wire cutters gewoon bijsnijden.
Het maken van een gebogen lijn is moeilijker. Opnieuw beginnen met een dikke kraal op het papier te gebruiken als een ankerpunt. Til de pen van het papier tijdens het uitdrijven op de langzame snelheidsinstelling. De pen in de richting waarin u wilt dat het plastic te gaan in eerste instantie alsof u waren het maken van een rechte lijn te verplaatsen. Zodra u hebt geëxtrudeerd over een duim van kunststof, ophouden. Als de plastic begint te koelen die u wilt verplaatsen naar de gewenste shape. U kunt het koelproces versnellen door zachtjes blazen op de plastic of door het hebben van een kleine ventilator wees op uw werkruimte. Zodra de eerste bit van plastic heeft gewerkt in de juiste vorm, diepte een andere duim en vorm die sectie. Herhaal deze procedure totdat u klaar bent met een groot deel. Je zal uiteindelijk moeten een ander ankerpunt maakt, want er is alleen zo gewicht dat één punt kan ondersteunen.
Als u deelnemen aan twee stukken van plastiek wilt, houd de pen op het kruispunt voor een paar seconden. Hierdoor kan de warmte van de tip om gedeeltelijk remelt het eerste stuk en de twee secties van kunststof samensmelten.
Het moeilijkste deel van het creëren van freehand schetsen in ruimte werkt met de juiste snelheid. U wilt uw hand bewegen met dezelfde snelheid dat de extruder de plastic steekt. Anders zal het sag. Je moet de pen te verplaatsen rond naar de vorm van de plastic zoals het is koeling. U wilt zo intuïtief weten hoe snel de plastic zal afkoelen en stollen. Dit kost veel oefening om aan de slag.