Stap 5: 3D-Model maken
1. Maak een 3D-model rechtstreeks vanuit de puntenwolk. Er zijn enkele academische softwarepakketten die bestaan voor het draaien van een puntenwolk in driehoekige mesh. We hebben onderzocht en geprobeerd deze te gebruiken om te schakelen onze puntenwolk in een model. Deze tools hebben geproduceerd geldig 3D-netten, maar ze op geen enkele manier geschikt voor afdrukken in 3D zijn. Het eerste probleem met de mazen geproduceerd is dat ze zeer oneffen en gladde gezichten niet produceren. Dit is een artefact van het lawaai nog in onze puntenwolk. Het tweede probleem is dat mazen die geproduceerd in geen enkele manier waterdichte en dus niet geschikt voor 3D printen zijn. Daarmee bedoel ik dat als gevolg van de gaten in onze puntenwolk (zie vorige stap fouttype 4) hebben we hiaten in de Maas.
2. gebruik een bestaande 3D-model van een gezicht en het vervormen zodat het ziet eruit als het onderwerp wordt gefotografeerd. Deze methode voor het maken van een model is veelbelovend maar moet verder worden onderzocht. Het primaire voordeel is dat we met een model beginnen dat al soort lijkt op wat wij willen, en ook is waterdicht en dus geschikt voor afdrukken in 3D. Om de puntenwolk te vervormen van een bestaande mazen gebruiken moeten we eerst uitlijnen de puntenwolk aan de Maas die gelukkig niet blijkt te moeilijk. De volgende stap, die verder worden onderzocht moet, is met behulp van de puntenwolk te vervormen van de Maas.