Stap 1: ontwerp
Wat zijn de richtlijnen voor het ontwerpen van 3DP keramiek? Mij ben getting zulks van Shapeways, zodat ik naar hun pagina punt over het gebruik van dit materiaal. Een belangrijke regel is dat wanneer u een gesloten ruimte, u minimaal 10-15mm gat moet dus het interieur kan worden depowdered. Foto van mensen bereiken door het gat met tandheelkundige picks, die proberen te raken van elk deel van het interieur: als zij niet kunnen dit gemakkelijk doen, uw deel mislukt.
Heb ik besloten om mijn lamp vrij eenvoudig te maken. Het Tri symmetrisch is, omdat ik alles maken als dat. Het heeft drie vullen gaten, die moeten genoeg voor het gemakkelijk depowdering zijn zou. Het heeft een centrale volume te houden van de olie, en het uit naar effen randen die moeten veilig te behandelen en dik genoeg om af te drukken goed verdunt. Ik sommige decoratieve stippen op de onderkant lobben, ik ben niet zeker hoe goed die zal komen.
Het wordt gevormd als een Enneper-oppervlak. Ik gebruikte Oppervlak Evolver, die freeware die bestemd zijn voor wiskundigen is, voor het genereren van de hoofdmacht. Ik gemodelleerd de holen, afgeronde randen, decoratie en interieur filets in neushoorn. Dan ik het hele ding naar een STL-bestand geëxporteerd, en Concretiseren Magics gewend met het opruimen van de Maas. Mijn toolbox software lijkt dit om historische redenen (de laatste update aan Evolver was in 2008), maar er is geen reden dat jouwe ziet er hetzelfde. De gustibus--je lamp waarschijnlijk zal niet eruit ofwel de mijne!
Om te troosten mezelf terwijl ik om het af te drukken wacht, maakte ik een realistisch beeld met behulp van Maxwell Render. Nogmaals, ik gebruik deze software omdat ik het en ik in de gewoonte ben: niet dat het het beste, het is een kwestie van smaak. Ik heb de kaarsvlam lichteffect van hun materiële bibliotheek.